kanonfilm, ända jag tyckte var konstigt var alla småaborrar han plockade upp, vad fasen ska man med en aborre som är en knapp decimeter till?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
En trevlig pimpelfilm
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av Manhoodkanonfilm, ända jag tyckte var konstigt var alla småaborrar han plockade upp, vad fasen ska man med en aborre som är en knapp decimeter till?
Som skadad tävlingsfiskare nackar jag oftast all fisk jag får upp även när jag fritidsfiskar.
Om jag inte låter de ligga på isen i några minuter, rakar ner alla i hålet i borrar nytt hål bredvid drar fisk i några minuter rakar ner de o borrar nytt.
Anledningen till att all fisk avlivades är att jag av erfarenhet vet att man blir av med fisken i hålet om man tappar fisk på vägen upp eller river fisken eller tom sitter o stoppar tillbaks fisken i hålet.
Och eftersom vi höll på med filminspelning ville vi få upp den fisk som nappade, då det var lite trögt fiske emellenåt. Och vi ville inte tröga till fisket än mer =)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av RasmusDe små rackarna kan man göra Kalaku-kko av, det är en finsk delikatess som är ett slags bröd med småabborre i (går att göra på annan fisk med) . Det kan ni ha med i nästa film.
Är det nåt sånt här vill jag ju se hur ni gör det!
Och jag håller med en välgjord trevlig film!
Mvh.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MankersAnledningen till att all fisk avlivades är att jag av erfarenhet vet att man blir av med fisken i hålet om man tappar fisk på vägen upp eller river fisken eller tom sitter o stoppar tillbaks fisken i hålet.
/Martin
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Martin_GHar jag aldrig upplevt.
/Martin
Oki.. lyfter på hatten för dig.
Antingen fungerar abborrarna olika i våra vatten du o jag fiskar i.
Annars är du bättre pimplare än mig, själv har jag har bara 15 års efrarenhet o SM o NM bakom mig =)
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lsjonsson, 2021-10-19, 13:04
|
11 svar
1 246 visningar
3 gillar
|
Senaste inlägg
av .art