PB 8,22 kg gädda - första flötestrollingsturen! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PB 8,22 kg gädda - första flötestrollingsturen!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• PB 8,22 kg gädda - första flötestrollingsturen!

Förra helgen bestämde vi oss för att testa flötestrolling, något vi inte gjort tidigare. Vi hade fått allt sämre på jerkbait och spinnfiske, så vi behövde byta taktik. Efter 5 minuter smäller det på en 4 kilosfisk och ytterligare ett par minuter senare får vi en 6,1 kilos. Och så håller det på i 2 timmar! På mitten av dagen känner jag något större när jag gör mothugg - väl i båten ser vi att den är 108 cm lång och väger 8,22 kg. Kan väl säga att det var en ganska bra första fiskepasset som vi flötestrollade.

...dessutom fick vi med allt på film! Jag tog verkligen tid på mig när jag redigerade filmen och berättade hur vi gjorde osv, något jag absolut tycker att ni ska se. Bäst är det om ni går in på klippet och ser det på Youtube (http://www.youtube.com/watch?v=wvxyS...feature=colike), annars går det att se det här nedanför. Om ni gillade filmen så får ni gärna gå in och gilla den på Youtube, desto fler som gillar desto högre upp bland filmerna kommer den när man söker på fiskefilmer. Om ni dessutom vill se fler välgjorda filmer, glöm inte att prenumerera! I vinter kommer vi fånga riktigt stora fiskar från isen!

/Tobias

Härlig film grabbar

Kommentera

Grymt bra filmat.

Kommentera

PB 8,22 kg gädda - första flötestrollingsturen!

Jävligt snyggt redigerad film och framförallt härligt fiske, grattis till den lyckade premiärturen!

Kommentera

Kul grattis! Har själv mörtstugan ute och hoppas på att kunna testa flötestrolling vilket jag inte gjort än...

- - - Updated - - -

Kul grattis! Har själv mörtstugan ute och hoppas på att kunna testa flötestrolling vilket jag inte gjort än...

Kommentera

Bra gjort Tobias, en sån här film är vad man vill se. Enkelt och inte en massa överdrivna slowmotion-scener under hela videon.

Tummen upp!

Kommentera

Kul att se! Snyggt gjord! Kör hårt i fortsättningen!
              Besök gärna min blogg, Fiskebröder i söder

http://www.fishbrain.com/Carlsson
              http://www.ichtys.se

Kommentera

Härlig film! Roligt när en ny metod levererar på det där viset. Bra klippt dessutom!
                Gäddan på 15.30 såg oroväckande omtumlad ut pga av blodet, nu har jag inte en susning om hur det gick till, om den satt krokad så illa eller om det blev efter avkrokning, men av personliga erfarenheter då kroken sitter så pass illa kan du försiktigt kroka av eller helst knipsa av kroken bakom gällocket, har räddat många gäddor för mig!
                Kör hårt i fortsättningen!

MVH

Kommentera

Tummen upp!
                  http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

Tack så mycket alla! När man får mycket positiv kritik för en film vill man genast göra en ny. Kanske kommer det en ännu bättre film innan isen lägger sig med större gäddor?

Ursprungligen postat av msjodin Visa inlägg
                    Härlig film! Roligt när en ny metod levererar på det där viset. Bra klippt dessutom!
                    Gäddan på 15.30 såg oroväckande omtumlad ut pga av blodet, nu har jag inte en susning om hur det gick till, om den satt krokad så illa eller om det blev efter avkrokning, men av personliga erfarenheter då kroken sitter så pass illa kan du försiktigt kroka av eller helst knipsa av kroken bakom gällocket, har räddat många gäddor för mig!
                    Kör hårt i fortsättningen!

MVH
                    Den gäddan hade fått stingern genom gällocket och ut på andra sidan. Vi klippte av kroken, men skadorna hade orsakats under drillningen. Turligt nog såg vi inga synliga skador på gälbågarna, så jag tror den kommer klara sig. Bättre att chansa och släppa tillbaka den än att ta död på den.
                    Skitfiske på dig och bra att du bryr dig och ger tips!

MVH från mig också.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Öresundsfiske, 2024-03-16, 11:13
                    5 svar
                    1 095 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg consfinicky  
                    Startad av Team Colibri, 2024-07-06, 19:32
                    5 svar
                    489 visningar
                    0 gillar