Kinetic Fishing: Brokamåla – Put and Take - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kinetic Fishing: Brokamåla – Put and Take

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kinetic Fishing: Brokamåla – Put and Take

Team Brokamåla 2011. Från vänster "Jacob No.3", "Henri Kusin", "Svensken", "O la la Osher", "Frede No.1", "Fisken", "Cramer", "Pipan Hansen", "Klaus Huen" och "Morten The Smoker"

Så var vi hemma igen efter en minst sagt trevlig weekend i Brokamåla/Harasjömåla. Nio danskar och en svensk (jag) åkte i*fredags till Blekinge för att avnjuta god mat och dryck, men mestadels för att*fiska regnbåge och njuta av naturen.

På lördagen blev det fiske i sjön Gatgylet från land/båt/flytring vilket var väldig trevligt, men danskarna gick hårt ut och plockade 4-5 fiskar innan svensken hade haft ett hugg. Jag fick lägga i femmans växel och beslöt mig för att sätta på en sjunkspets. Till danskarnas lycka hade jag i all hast*lyckats*packa*ner fel RIO spetsar!*Tvåhands spetsar klass #10, uha uha. Ja ja, det fick gå så jag klippte till efter*känsla och resultatet blev efter många om och men*2 fina bågar på den nya Hardy Zenith Sintrix 9′ #6.
    Nya flugor från Unique Flies med propeller

Lördags kvällen var minst sagt ”morsom” eller skoj som vi på rätt sida sundet säger och jag måste tillägga att jag varit på många fisketurer med många olika personligheter. Dessa nio figurer slår allt med hästlängder! När det var dags för bingen hade jag ont i mage och kinder efter alla moha ha ha ha skratt. Galnare och trevligare danskar får man leta efter.
    Nåväl, nog med smör, på söndagen var det så dags för den välkända flugströmmen där Frederik satte ribbban direkt och singnalerade med att han fått två redan efter tio minuter. Efter en timme var jag varm i kläderna och fick ett par stycken på den nya Edge Dynamic Fly 9′ #6/7. För att vara helt opartisk måste jag säga att det är det*bästa färdiga flugset jag någonsin provat
    Nya Edge Dynamic Fly 9' #6/7 fällde "storvilt"

Reslutatet blev:
    Top 3
    • Frederik Hansen 14 st
    • Elias Narvelo 10 st
    • Jacob Rønnov 9 st
    Största fisk
    • Anders ”Fisken” 3,5kg
    Fiskar totalt
    +50 st
    Vacker vy

Surferboy trodde han var på Nordkusten och fiskade på musselbankar

Frederik med en airbåge, han snackade något om cast and release, men jag förstod aldrig vad det gick ut på...

Tack för en mycket trevlig tur!
    Vill du veta mer om Brokamåla kan du läsa mer här: www.brokamala.se

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
X