Har Thule tappat greppet? | kajakfiskarn.se - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Har Thule tappat greppet? | kajakfiskarn.se

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Har Thule tappat greppet? | kajakfiskarn.se

Redan när jag öppnade kartongen hade det ena räcket exponerad aluminium i ena kanten. Notera vecken (lagren?) i lacken.
    Svenska och numera börsnoterade (har det relevans?) Thule har släppt en ny (2014) serie takräcken i sober svart färg och i denna bloggpost redogör jag för mina erfarenheter som 'early adopter', under ett väldigt kort ägande (...)

Jag köpte en ny bil nyligen och då denna kom med rails (reling) var jag tvungen att köpa en ny fotsats (Thule 757), men eftersom den nya bilen även var något smalare än Subarun så blev frågan om ett nytt räcke också aktuell. På Thule's hemsida snubblar jag över WingBar Black (Thule 961B) -en nyare och dyrare version av gamla hederliga WingBar i silver (matt aluminium). Eftersom "railsen" på min nya bil också är svarta så tänker jag "what the heck" -och slår till!

Snygga, men vad är nu detta?

Jag beställer via Amazon (det är så bekvämt!) och noterar precis innan jag klickar "köp" att produkten saknar recensioner. Jag blir alltså en av de första köparna (UK). So be it *******.

För mycket pengar och en vecka senare så har jag ett paket WingBars Black (TH 961B) på vardagsrumsgolvet. Jag öppnar och tänker att takräcket är jävligt snyggt. Jag skall just påtala för frun att: "det kommer bli helt perfekt" när jag ser något blänkande mitt i allt det mattsvarta: på det ena räcket saknas lite färg i ena hörnet. Tråkigt. Jag tittar närmare och det ser helt klart konstigt ut: färgen är perfekt lagd över hela räcket -utom på just denna plats.

Monterar ändå

Jag förtränger problemet (inget räcke == inget paddlande!) och går ut och monterar mitt nya räcke på min nya bil. Det är hyfsat enkelt -jag är klar på mindre än 20 minuter. Men när jag synar installationen ser jag ytterligare problem. Aj aj aj.
    Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Senast ändrad av kajakfiskarn.se; 2015-07-05, 12:59.
    Intresserad av fiske från kajak? Kolla bloggen på www.kajakfiskarn.se

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
X