Mer flötestrolling med PB | Fishingstore.se - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mer flötestrolling med PB | Fishingstore.se

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mer flötestrolling med PB | Fishingstore.se

I veckan var jag och Sinan ute och fiskade gädda. Vi körde flötestrolling kombinerat med spinnfiske. Sinan stod för kastandet medan jag styrde in paravan och flötspöet rätt mot kanterna. Händer inte mycket på mörtarna som kryssar utmed och efter båten, och spinnfisket levererar två smågäddor fram till klockan 15:00.
    Med dåligt hopp om någon stor fisk så fortsätter vi nöta ända in i det sista. Det lönar sig till slut också, för rätt som det är så sjunker paravanen ner under ytan och fortsätter att kryssa framåt trots att jag stannar upp båten. Sten-sax-påse matchen innebar att Sinan skulle greppa spöt medan jag fick agera håvmästare. Mothugget vart lite halvdant när bromsen inte var åtskruvad och linan var snodd runt spötoppen. Efter lite om och med ligger dock en välmatad och ryggbred höstgädda i håven.

Hon tynger vågen till 7,9kg och sträcker måttbandet till 101cm. Vilket innebar PB för Sinan.
    Riktigt skönt efter en i övrigt misslyckad fiskedag. Vi fortsätter att köra på med flötestrollandet och nöter ända in i mörkret då jag lyckas ta en femkilos också. Är värt att tillägga att bägge fiskarna tog när jag körde båten på absolut lägsta farten och paravanen precis orkade glida utåt.
    Skitfiske!
    MVH// Anton

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
X