Söders sportfiske: Vertikalpremiär! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Söders sportfiske: Vertikalpremiär!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Söders sportfiske: Vertikalpremiär!

Tja! Var ute med Daniel Nilsson från Westin igår och fick mig en redig lektion i pelagiskt vertikalfiske, dra åt h-vete vad kul det var!!!
    Vi provade dem nya twin teez från Westin samt edge’s vertikalspön, riktigt grymma spön!
    Daniel plockade upp mig vid halv tio vid bryggan i en storgössjö rimligt nära oss båda och direkt kände jag mig exalterad över vad dagen hade att erbjuda! Jag hade inte med mig en fiskepryl, Daniel stod för allt som skulle nötas för dagen.
    Utrustades med ett vertical 3776 upp till 40gram från Edge, med en smidig liten vertikalrulle. Betena var varierade färger av westins twin-teez 8″. Riggade med en 35grams skalle och en 1ans eagle claw krok som stinger..
    Börjar droppa på ett gäng ekon men inget vill hugga, börjar fundera vad det här är för tetris-fiske egentligen..
    Tills det smäller, utan förvarning stiger en gös och istället som ett dussin innan vika av klipper rätt på och förvåningen är enorm! Danne skrattar åt mitt ansiktsutryck och håvar rappt en 3+ fisk!

Bit för bit faller allt på plats med ”side-imaging” och olika ekon samt släp från fisken m.m. För varje dropp på eko blir jag mer och mer frälst!
    Daniel låter mig nöta upp en fisk till och denna tar på en blåsilver twin-teez! 4,5kilos!
    Dannes tur! Växlar febrilt mellan färger på twin-teez och tillslut sitter nästa fisk där! Krallig spöbåge och fisken stånkar på bra! Ytan bryts av en… Gädda! Buu ylar vi i kör och fisken lostnar som på kommando! Haha!
    Daniel skjuter på ett gäng ekon till innan det tillslut smäller i en gös, en knapp 2kilos som inte plåtas och det är dags för mig igen! Två-tre dropp på samma fisk och den sitter, känns lite bättre men ger upp fighten rätt snabbt. Väl i håven ser vi att den är bra lång men platt som en hallmatta;/
    86cm och knappa 4,5kilo. Även denna tog på en twin-teez i blåsilver!
    Förtrollningen fullbordad, jag är hooked! Efter nån timme börjar det blåsa upp och vi väljer att bryta! Tackar Daniel för en mäktig lektion i gösbryteri!
    Hörs!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Sportfiskeprylar.se - Söder Sportfiske AB
    För Sportfiskare, av Sportfiskare - Vi har inte råd att sälja skräp!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
X