Fredrik Nilsson från Grästorp är en av landets mest namnkunniga sportfiskare i artjägarbranschen. Som medlem i specimengänget Tinca har han skördat många framgångar med spöt i näven. Sina 20 arter tog han redan för tio år sedan. 30 arter nådde han 2010. Då sa han att han skulle klara 40 arter innan 50-årsstrecket. Det klarade han. Med god marginal.

Den senaste i raden av storfiskar från Fredrik Nilsson - en lubb på 10,4 kilo från Bratten.
Men fiskar han hela tiden, varje vecka? Nejdå. Vänta ska du få höra.*
Stort grattis Fredrik. Ännu är du väl inte 50?*
– Tack, men nej. De sista tio arterna gick snabbare än förväntat. Nu får jag sätta nya mål. Jag kan väl börja med gösen. Den arten har gäckat mig länge. Trots flera hundra pass har jag inte lyckats ta någon större än 6,15 kilo. Tar tacksamt emot hjälp om någon vill bjussa på det!
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)

Den senaste i raden av storfiskar från Fredrik Nilsson - en lubb på 10,4 kilo från Bratten.
Men fiskar han hela tiden, varje vecka? Nejdå. Vänta ska du få höra.*
Stort grattis Fredrik. Ännu är du väl inte 50?*
– Tack, men nej. De sista tio arterna gick snabbare än förväntat. Nu får jag sätta nya mål. Jag kan väl börja med gösen. Den arten har gäckat mig länge. Trots flera hundra pass har jag inte lyckats ta någon större än 6,15 kilo. Tar tacksamt emot hjälp om någon vill bjussa på det!
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)