Den här tacklingen är enligt mig det absolut bästa sättet att tackla en Regular shallow Bulldawg.
- Börja med att ta en hammare och platta till ett kulbly med önskad vikt.
10, 15 eller 20 gr rekomenderas.
-Ta bort båda orginal-krokarna och gör istället en dubbel stinger-rigg, där kör jag AFW Bleeding Wire 45lb och gamakatzu 1/0 som jag sedan fäster på ryggen.
-Sen så måste det göras ett hål i den platta blykulan för att sedan trycka fast den i främre buköglan, tryck sedan in en bit stålwire som säkring.
Denna riggning blir fruktansvärt bra! betet vaggar i jämt tempo samtidigt som svansen slingrar sig ännu mer förföriskt än tidigare.
Blyt balanserar nu upp rygg-tacklet så att inte betet börjar snurra.
Glöm inte att klippa ryggkroken som sitter på från början för fiskens bästa!
- Börja med att ta en hammare och platta till ett kulbly med önskad vikt.
10, 15 eller 20 gr rekomenderas.
-Ta bort båda orginal-krokarna och gör istället en dubbel stinger-rigg, där kör jag AFW Bleeding Wire 45lb och gamakatzu 1/0 som jag sedan fäster på ryggen.
-Sen så måste det göras ett hål i den platta blykulan för att sedan trycka fast den i främre buköglan, tryck sedan in en bit stålwire som säkring.
Denna riggning blir fruktansvärt bra! betet vaggar i jämt tempo samtidigt som svansen slingrar sig ännu mer förföriskt än tidigare.
Blyt balanserar nu upp rygg-tacklet så att inte betet börjar snurra.
Glöm inte att klippa ryggkroken som sitter på från början för fiskens bästa!
Krok-Tacklet låser jag med en fjäderring så att man slipper trassel i lådorna då de annars lätt glider upp från öglan. |
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)