Idag fredag den 23 mars öppnade Sportfiskemässan i Kista, Stockholm. Otroligt mycket folk, parkeringen var nästan full vid 10-tiden. Inne i mässan verkade det som om nästan hela sportfiskesverige var på plats. StockholmsGuiderna parkerade vid Rocad båtar, där Lars Sköld visade upp sin senaste skapelse. En Rocad 706 Pilothouse.
Guidningarna inför våren börjar komma in ganska ordentligt, så det kan vara en god idé att boka en fisketur snarast eftersom dagarna i framför allt maj börjar ta slut.
Havsöringfisket har böjat komma igång och det finns flera rapporter på fina fiskar tagna runt Ljusterö. I början av april har jag första öringguidningen. Det ska bli spännande och se hur många vi kan lura!
Och så rullar det på med främst gäddguidningar både i Östersjön och i Mälaren.
Laxtrollingen på Vänern är bättre än på många år och det finns många rapporter om stora fiskar, +10 kilo, tagna utanför Mellerud.
Jag åker gärna dit! Hör av dig!
Fiskehälsningar
Johan Dahlqvist
070-390 88 51
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Guidningarna inför våren börjar komma in ganska ordentligt, så det kan vara en god idé att boka en fisketur snarast eftersom dagarna i framför allt maj börjar ta slut.
Havsöringfisket har böjat komma igång och det finns flera rapporter på fina fiskar tagna runt Ljusterö. I början av april har jag första öringguidningen. Det ska bli spännande och se hur många vi kan lura!
Och så rullar det på med främst gäddguidningar både i Östersjön och i Mälaren.
Laxtrollingen på Vänern är bättre än på många år och det finns många rapporter om stora fiskar, +10 kilo, tagna utanför Mellerud.
Jag åker gärna dit! Hör av dig!
Fiskehälsningar
Johan Dahlqvist
070-390 88 51
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)