MaPa Fishing Team: Sö 23.03 - Gädda pÃ¥ 18,6 i Lödde Ã¥, 4 kg här hemma - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

MaPa Fishing Team: Sö 23.03 - Gädda på 18,6 i Lödde å, 4 kg här hemma

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• MaPa Fishing Team: Sö 23.03 - Gädda pÃ¥ 18,6 i Lödde Ã¥, 4 kg här hemma

Dagens ismetetur blev en trög tillställning, Ã¥tminstone de första timmarna. Fast nästan genast hade jag kontakt med tre gäddor som snodde mörten eller bara var och skrämde lite sÃ¥ att vippan gick upp och ner som en jojo. Sedan var det lugnt och lugnt och lugnt, och man fick den där känslan att det nästan var omöjligt att fÃ¥ nÃ¥nting. DÃ¥ plötsligt blir det en fällning pÃ¥ spöet närmast mig och jag vaknar ur dvalan, greppar spöet, vevar in löslina och gör mothugg. Det är en härlig känsla när man känner motstÃ¥nd och fisken är krokad. Det är en pigg rackare som inte lÃ¥ter sig ledas upp i hÃ¥let alltför lätt. Gäddan väger 2 kg och fÃ¥r snabbt simma tillbaka efter varsam avkrokning. En liten stund senare fÃ¥r jag en till, denna lite mindre. Sen blir det lugnt ett bra tag, jag flyttar spöna och väntar. Efter dryga halvtimmen funderar jag pÃ¥ att flytta spöna lite igen men väljer att höja mörtarna ungefär en halvmeter uppÃ¥t först. Endast nÃ¥n minut efter det dyker vippan pÃ¥ spöet längst bort, och jag slÃ¥r troligtvis nÃ¥n form av rekord i 50 meter löpning pÃ¥ hal is innan jag är framme. Ã

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
X