Jag har varit ut på gäddjakt både onsdag och torsdag. Inga monstergäddor har kommit upp men väl ett gäng kring 4-6 kg. Rullgardinen har varit nerdragen båda dagarna, det vill säga det har varit mörkt och grått. Inte precis optimalt den här tiden på året när solen ger det där extra ljuset och värmen som så ofta får igång gäddorna på allvar. Under onsdagen var jag ut ensam en halvdag, och då var största 5,7 kg. Den tog på en Storm Shallow Thunder, ett bete som jag tycker är mycket bra, speciellt när det är kallare i vattnet. Totalt vart det 22 gäddor, och flest kom på just Shallow Thundern. Annars testade jag på rätt friskt, och i protokollet finns även Phantom, Buster Jerk, PudPhantom, Conrad, Zam 16, Nils Master Invincible, Big Bandit och avslutningsvis Klabbe Glider som gav några snabba på slutet. Klabbe Glidern är ett hembygge av en guidegäst, Klas Norberg, och den har en grym gång samt balans. Tack för den Klas!
Idag hade jag en gäst frÃ¥n Guernsey i bÃ¥ten. Det var mycket trevlige Nigel Le Page som spenderar nÃ¥gra dar pÃ¥ Ã
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Idag hade jag en gäst frÃ¥n Guernsey i bÃ¥ten. Det var mycket trevlige Nigel Le Page som spenderar nÃ¥gra dar pÃ¥ Ã
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)