Vattentät kamera som kan vara med överallt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vattentät kamera som kan vara med överallt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vattentät kamera som kan vara med överallt?

Jag sålde min EOS 450D idag pga att den aldrig är med. Den är för klumpig för att ha med sig samt för ömtålig och är kameran inte med så blir det ju inga bilder tagna. Så jag undrar om någon har erfarenhet av någon smidig kompaktkamera som gärna får vara vattentät då den skall användas vid fiske, jeepkörningar mm.

Har kikat på Panasonic Lumix DMC-FT2 men känner ingen som har erfarenhet av kameror som är lite mer tåliga. Kunde vara skönt att ha med en ut i flytringen utan att behöva oroa sig.

Någon med erfarenhet?
    Sluta snacka, ut o fiska..

Olympus har några kompakta varianter (Mju-serien) som är bra. Jag har haft min i 3 år och den funkar klockrent - bara batteriet har förlorat lite krut.
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

håller med föregående talare. klockrent funkar min med . förutom i motljus då det blir som vita smala stäck. men helt klart en bra kamera

Kommentera

Jag har kört med Lumixen i ett drygt halvår och den är riktigt bra, bara trycka ner kameran under ytan för lite sköna bilder/film på landning och återutsläpp.
        There's a thin line between fishing and standing on a shore like an idiot.

Kommentera

Jag har en Olympus Tough. Vattentät ner till fem meter, stöt tålig på två meter och filmar HD. Kanonkamera!
          Läs rapporter och reflektioner kring havsöringsfiske längs sydkusten!

http://salmotruttasyd.blogspot.com/

Kommentera

Har en Panasonic Lumix FT2. Klockren kamera! Vattentålig till 10 meter, tål fall på 2 meter, tål kyla osv. Det enda negativa jag har att säga om kameran är att det kommer upp ett informationsmeddelande varje gång man startar den.
            Har haft en Olympus Mju 725SW innan och var nöjd med den med trots att den har några år på nacken.

Kommentera

Panasonic Lumix DMC-FT1... Har haft den i snart två år och är galet nöjd. Har dock kompletterat nu med en Canon EOS 550D, men den gamla Lumixen får fortfarande hänga med ibland.

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av mcben Visa inlägg
                Jag sålde min EOS 450D idag pga att den aldrig är med. Den är för klumpig för att ha med sig samt för ömtålig och är kameran inte med så blir det ju inga bilder tagna. Så jag undrar om någon har erfarenhet av någon smidig kompaktkamera som gärna får vara vattentät då den skall användas vid fiske, jeepkörningar mm.

Har kikat på Panasonic Lumix DMC-FT2 men känner ingen som har erfarenhet av kameror som är lite mer tåliga. Kunde vara skönt att ha med en ut i flytringen utan att behöva oroa sig.

Någon med erfarenhet?
                Vet att det inte är svaret du söker. Men jag har aldrig lyckats förstöra varesig mobil, kompakt eller systemkamera pga vatten och fukt om man räknar bort dom gångerna som man tappat dom i sjön.

Min pappas gamla kompakt är idag 7år och han har svärades plockat upp den ur min blöta fiskeväska jag vet inte hur många gånger. Han använder den fortfarande och den funkar prima. Tappade en mobil i sjön första veckan, den fungerade i 2år sedan.

Det jag vill komma fram till, är prylarna verkligen så himla fuktkänsliga som vi luras att tro? Man får ganska mycket extra om man väljer bort vädertätningen.
                sigpic

Kommentera

Kan också rekommendera Panasonic FT2. Jag har använt den under säsong, främst när jag varit ute och seglat. Riktigt bra bilder och filmar i "light" HD-kvalle. Mycket nöjd.
                  /Pär

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
                    Vet att det inte är svaret du söker. Men jag har aldrig lyckats förstöra varesig mobil, kompakt eller systemkamera pga vatten och fukt om man räknar bort dom gångerna som man tappat dom i sjön.

Min pappas gamla kompakt är idag 7år och han har svärades plockat upp den ur min blöta fiskeväska jag vet inte hur många gånger. Han använder den fortfarande och den funkar prima. Tappade en mobil i sjön första veckan, den fungerade i 2år sedan.

Det jag vill komma fram till, är prylarna verkligen så himla fuktkänsliga som vi luras att tro? Man får ganska mycket extra om man väljer bort vädertätningen.
                    Tyvärr så har jag lyckats förstöra 5 mobiler samt 2 kameror pga vatten. Så nästa kamera skall tåla fukt.

Lutar dock åt Panasonicen då jag har läst bra om den lite var stanns.
                    Sluta snacka, ut o fiska..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av GADDA1976, 2022-10-08, 13:58
                    2 svar
                    510 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg nowinferior