Ismetetråd (officiell?) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ismetetråd (officiell?)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ok, tack...Förresten så har jag lite bilder på dig och Kim från den där ön där vi fiskade gös....Vet inte om du kommer ihåg vad ni gjorde, men ni kom rättså nära varandra.....jag ska försöka scanna in dem och lägga ut imorron, även fast de inte direkt är några mästerfoton...... Jag hade hoppats på att få visa dem för dig på årets läger, men det gick inte så bra, i och med att du inte var där....

Kommentera

Minolta Dimage 7

Originally posted by Sturgeon

Tja, det är ju ingen märkvärdig kamera, Canon Powershot A40, 2.1 Megapixel, 3x zoom, relativt många manuella möjligheter. En digital videokamera för att filma fajter hade varit något och med möjlighet att ta bra stillbilder, men då rör det sig om mycket pengar.
      Bilden ovan är ju helt perfekt, förstås beroende på den vackert tecknade Gäddan, kanske inte den mest typiska insjögäddan utan den ser snarare ut som en skärgårdsgädda, är alla gäddor från den sjön lika vackra.

Kan ju nämnas att jag ändå har några fina bilder, men inga som passar under epitetet "ismetadgädda". Dessa kommer kanske upp på forumets bildgalleri någon gång.
      Har läst om att du har gått i digitalcamera köp tankar.
      Minolta Dimage 7 skulle jag själv köpa!
      Fast den kostar ju 12 494 kr. Om du vill ha en billigare så köp en Minolta Dimage E201 den har jag nu och är jätte nöjd! Den har 2.3 mega pixels!
      Bifogade filer

Kommentera

Originally posted by Foppa
        Ok, tack...Förresten så har jag lite bilder på dig och Kim från den där ön där vi fiskade gös....Vet inte om du kommer ihåg vad ni gjorde, men ni kom rättså nära varandra.....jag ska försöka scanna in dem och lägga ut imorron, även fast de inte direkt är några mästerfoton...... Jag hade hoppats på att få visa dem för dig på årets läger, men det gick inte så bra, i och med att du inte var där....
        Mästerfoto...... *phu* får vi nog hoppas

...väntar på spänning på bilderna

lol

Kommentera

Re: Minolta Dimage 7

Originally posted by JJJ78

Har läst om att du har gått i digitalcamera köp tankar.
          Minolta Dimage 7 skulle jag själv köpa!
          Fast den kostar ju 12 494 kr. Om du vill ha en billigare så köp en Minolta Dimage E201 den har jag nu och är jätte nöjd! Den har 2.3 mega pixels!
          Visst Dimage 7 är säker mycket bättre, men då rör det sig om stora pengar och då kan man lika gärna gå till störst pengar, Nikon D1X för 62 000 kr. Förövrigt är kameran redan beställd(A40:an), Angående Dimage E201 så är ju det en utgående modell som inte direkt rosats av marknaden, enligt diverse tester.

Till dig Danne, den andra Gäddan är lika fin den, Löddeå kondition på båda, plita gärna in längd och vikt så ser man.
          sigpic

Kommentera

Överst: 122 cm. 16.075 kg. 61 cm omkr.
            Nederst: 121 cm. 13,9 kg. 52??? omkr.
            Senast ändrad av Danne; 2002-10-19, 23:18.

Kommentera

Originally posted by Danne
              Överst: 122 cm. 16.075 kg. 61 cm omkr.
              Nederst: 121 cm. 13,9 kg. 52??? omkr.
              Okej, Löddeå kondition är kanske lite överdrivet på den senare.

13.9 kilosen kan jag jämföra med min största på 13.5 kg som var 116 cm tagen i juni månad. Å andra sidan har jag tagit Gädda på 121 cm men då var vikten endast 12.3 kg, tagen strax efter leken. Dessa båda även de i relativt liten insjö (ca 300 hektar).

61 centimeters omkrets är ju en riktig griskulting.
              sigpic

Kommentera

Fina gäddor Danne! Har spanat in dem på Forshagasidan förut, kul att du hittat hit

//K
                BJ@

Kommentera

Re: Re: Minolta Dimage 7

Originally posted by Sturgeon

Visst Dimage 7 är säker mycket bättre, men då rör det sig om stora pengar och då kan man lika gärna gå till störst pengar, Nikon D1X för 62 000 kr. Förövrigt är kameran redan beställd(A40:an), Angående Dimage E201 så är ju det en utgående modell som inte direkt rosats av marknaden, enligt diverse tester.

Till dig Danne, den andra Gäddan är lika fin den, Löddeå kondition på båda, plita gärna in längd och vikt så ser man.
                  Vart hade du sett testerna på Dimage E201 skulle vilja se dem!
                  Jag tycker den är bra. Fast jag har ju inte testat så många kameror heller!
                  Har A40:an fått bra betyg i tester? En kompis till mig har tänkt att köpa en kamera. Är A40 att rekomendera? Vad kostar den?

Kommentera

Fan! jag kan inte hitta bilderna, har dem säkert på mitt lanställe... Får ta mig ut dit nästa helg......

Kommentera

Re: Re: Re: Minolta Dimage 7

Originally posted by JJJ78

Vart hade du sett testerna på Dimage E201 skulle vilja se dem!
                      Jag tycker den är bra. Fast jag har ju inte testat så många kameror heller!
                      Har A40:an fått bra betyg i tester? En kompis till mig har tänkt att köpa en kamera. Är A40 att rekomendera? Vad kostar den?
                      Tja, jag har personligen inte provat den men har är tester: www.cyberphoto.se , www.pricerunner.com , www.steves-digicams.com .
                      Vid valet av kamera så baserades det till stor del på just testresultaten från olika sajter, svårt att i en affär bilda sig annat än en ytterst ringa uppfattning om kvalitet på bilder osv.
                      Så vilken kamera utav A40 och E201 som egentligen är bäst låter jag vara osagt, för det vet jag inte.

Senast ändrad av Sturgeon; 2002-10-20, 19:43.
                      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av GADDA1976, 2022-10-08, 13:58
                      2 svar
                      513 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg nowinferior