Storsjöodjuret? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Storsjöodjuret?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Storsjöodjuret?

Hittade en länk på aftonbladet ang storsjöodjuret.

Om man kollar på den nedersta filmen där så ser man att vi har odjur i nästan alla svenska vatten, eller? Är väldigt lik en Gädda.
    Sluta snacka, ut o fiska..

Fanns faktiskt nått som påminner om en gädda,
    Hemsida: http://www.slaktarnlures.se

Kommentera

Ser ut att vara två skilda djur på film och bilder. Den ena en orm och den andra en gädda..

Kommentera

Det finns naturligtvis inget Storsjöodjur än mindre i tex Lock Ness vilken inte har några som helst förutsättningar att hålla en sådan.(Inget käk, vilket inte gäller Storsjön) Tror man att det finns "odjur" ser folk dem. En belysande historia är Hylten- Cavallius lite skrift om " Drakars och jätteormars skandinaviska förekomst" Där han är angelägen att få vittnesbörd av tillförlitligt folk och respekterat folk. Han får dem. Person efter person går ed på "Jag vill inte dö med en lögn på mitt samvete osv" Detaljerade historier , till en del sanna, om fruktansvärda kamper med tillhyggen mot "drakar" grova som manslår, 7-8 m långa (senare uppmätt mellan träd) Fruktanvärda huggtänder utgjutnande en oerhörd stank från gapet. Vilda detaljerade bataljer där vittnet slagits för sitt liv. I själv verket har de med störar slagit ihjäl snokar av max 1.3 m längd. Stanken kommer från att när snoken är rädd tömmer kloaken.

Jämnför när folk som inte vet hur stor en gädda blir i parti och minut drar upp 20 kgs-gäddor..

Fö, har jag hyrt stuga vid Storsjön av dåvarande Brasta-John (Jag drällde runt vid Storsjön och Dammån en tid) hedersman i trakten, mycket högt respekterad, boende hela sitt liv som bonde vid Storsjön, då ordförande i Storsjöns centrala fiskevårdförening. Han fick av fiskrelaterade myndigheter fyra nät för att just bringa klarhet i "Storsjöodjurets" förekomst. Ingen fångst, jag frågade honom om den största nätade öringen i sjön vad han visste. Svaret var 16 pannor. Svaret på de sönderslitna näten var att han trodde det rörde sig om kanadarödingar i 20 kgs-klassen..

Kommentera

Filmen på vad som kan beskrivas som en spermie med tjock svans kan ju vara just något litet som är mycket nära linsen. Eller så är det nån som driver med dom och latjar med en död orm. Eller så är det dom som satt upp kameran som latjar med en död orm för att någon ska bry sig om deras lilla projekt. Med största sannolikhet inte ett storsjöodjur.

Kommentera

Givetvis var det ett storsjöodjur på filmen, det såg väl alla,eller. Annars så är det bara att fråga dom bofasta på plats. Kan nästan garantera att om Mörtarna får säga sitt så nog var det dära ett odjur.

Ps: Jag menar inte filmen med masken eller vad det var.
            Senast ändrad av keldor; 2008-08-28, 22:07. Anledning: Tilllägg
            I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.

Min Blogg
            http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
            http://www.sportfishinglovers.se/

Kommentera

Tror inte heller på något odjur. Men om man nu forskar och letar efter vattenlevande djur så bör man väl veta hur en gädda ser ut? Sen om det är okunskap eller om dom har missat något i uppväxten och därför tror på odjur låter jag vara osakt. Men att lägga så mycket tid och inte se att det är en gädda..
              Sluta snacka, ut o fiska..

Kommentera

Kanske blir lite enklare med en direktlänk i stället för Aftonblaskans ...

http://www.storsjoodjuret.nu/
                Team Fanny Farm

Kommentera

Annars visar det flesta grumliga bilder av sjöodjur från lock ness och tror jag även storsjön bara vågor som uppkommer av andra skäl, rörelser i vattnet eller botten (Vanliga i lock ness bilder och filmer finns) förvillande likt ett större slingrande djur som rör sig i vattenytan..har själv sett dem flera gånger i övrigt lugnt vatten...Lätt att fantasin drar iväg..

Kommentera

Ja, det är märkligt att de inte frågade den riktiga expertisen innan de påbörjar ett sånt projekt för det är väl en vedertagen sanning att folket på fiskesnack vet bäst?
                    Man hittar ju ständigt nya arter och kvastfeningen var ju utdöd ändå tills man hittade den livs levande... Vi får väl se, kanske. :-)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av GADDA1976, 2022-10-08, 13:58
                    2 svar
                    510 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg nowinferior  
                    Startad av Willard, 2023-12-16, 11:28