Fiiin Ruda - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiiin Ruda

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Antar att han inte är hundra på:

Rekord: Sutare 3040g
    Gädda 10090g
    Sarv 1200g
    Sik 2640g
    Mört 775g
    Gräskarp 1060g
    Id 2850
    Färna 2250

Kommentera

Om vi pratar skeptism ang pb´n här så finner jag en mört på 978 och 33 cm i längd rätt intressant, likaså en ål på 1700 med längden 42 cm men det kanske bara är jag som har missflyten och fångar ovanligt slanka individer
      I´ll be back...

Kommentera

Ursprungligen postat av ZanderAngler Visa inlägg
        ruda 1911 gram 42 cm

Bild? Snacka inte om andras rekord då .....
        Personligen skulle jag helst se bilden på mörten på 978g 33cm, måste varit den tjockaste fisken i världshistorien?
        Den förste att gå Ad Hominem förlorar

Kommentera

Ja den är iaf jag feting-avis på.. får hoppas man kan lura upp ett romstinnt as i vår
          I´ll be back...

Kommentera

om ni värkligen har iq på över 50 så borde ni veta att conger conger (havsål) kan bli 1,5 m och väga ca 50 - 70 kg, min var 42 cm och vägde 1700 gram, mörten jag fick var en hona med room under lektid en mört på 33 cm hade vägt annars typ 5-6 hg, detta kan också vart en sarv pga att den var högryggad, jag ska skaffa en bild på bäda ruda, mört, sarv och abborren inom några dagar. en ruda på 42 cm och 1911 gram finner jag som en passande vikt i motsvarighet till längden. att ljuga förlorar man mkt på.

p.s dalis, det kan ha vart en sarv, i svankällan förväxlas de inte sällan.
            Senast ändrad av Rudan5; 2009-04-13, 13:40. Anledning: men

Kommentera

Den kortaste mörten över 7 hg om man kollar storfiskreg ligger på 36 cm tror jag, en mört på 33 cm väger kanske romstinn ca 5 hg och på sin höjd 6 hg. Normalvikt efterlekskondition ligger runt 3-400 gram möjligen snäppet högre med bra kondis. Tilläggas kan att jag fångat mängder med mört runt 5-7 hg i både för och efterlekskondition. Har du bild på den vill jag gärna se den för det måste vara den sjukaste mörten i historien, likaså om det är en sarv så är den extremt fet vikt/längdmässigt.
              Rudan tvivlar jag inte på att vikt/längförhållanderna stämmer.
              Vad gäller ålen, visst jag har aldrig fångat en conger conger men när jag tänker 1,7 kg fördelat på 42 cm så tänker jag FALUKORV. En havsål är inte mkt olik en vanlig ål till formen och du kan ta vilken fisk du vill med 42 cm, Ta tex en abborre på 1,7 kg fördelat på 42 cm, det vore en extremt fet fisk och om en ål (oavset art) skulle ha sådan proportioner det känns för mig helt otänkbart. Så snälla har du en bild på falukorven så skulle ja gärna se den..

PS. Jag har en IQ på över 130
              I´ll be back...

Kommentera

min iq är 123

jag har gjort iq-test på illustrerad vetenskap där resultatet blev 123. ok du som är "expert" hur mkt väger en 30 cm lång sjöruda? jag sattsar på ca 6 hg.
                jag fick en abborre på åtminstone 25 cm och 3 hg, har bild!

p.s conger conger är grövre byggd än en anguilla anguilla (ål).
                Senast ändrad av Rudan5; 2009-04-13, 09:06. Anledning: det ska du ta och skita i ffs

Kommentera

men silverrudan ska du få se, en fet fisk ska du veta!!!!

Kommentera

egentiligen var inte jag riktigt hundra på iden där, eftersom jag har läst att idar sällan blir över 30 cm och ca 3-5 hg i svenska vatten. utomlands, tja, över 2 kg, kanske upp till 8 kg?
                    Senast ändrad av Rudan5; 2009-04-13, 09:11. Anledning: chokri!

Kommentera

Ursprungligen postat av Rudan5 Visa inlägg
                      egentiligen var inte jag riktigt hundra på iden där, eftersom jag har läst att idar sällan blir över 30 cm och ca 3-5 hg i svenska vatten. utomlands, tja, över 2 kg, kanske upp till 8 kg?
                      Ledsen men du har faktiskt läst något helt tokigt...

Idar över 3-5hg är allt annat än ovanligt i svenska vatten,,, snarare mkt vanligt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av GADDA1976, 2022-10-08, 13:58
                      2 svar
                      513 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg nowinferior  
                      Startad av MrRodarch, 2024-04-21, 22:42