Ursprungligen postat av jolle77
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ta bort mörkning!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av trashmasta Visa inläggfrågan är hur mycket du får göra med bilden egentligen. rättigheterna för den tillhör ju fortfarande fotografen. det är iof en annan diskussion.
om han mörkade den från början känns det ändå inte riktigt som han vill avslöja stället.
Nej men bara för man mörkar en bild betyder inte det att man säger stället till dem man känner!
Kommentera
-
Kiwi. Om du fångar en fin karp i en mindra sjö och bakgrunden är lite för avslöjande, skulle det inte vara Ok att sudda lite och sedan visa firren ändå? Det finns trots allt väldigt många som sitter hemma och petar sig i naveln och enbart försöker lista ut vart en del fiskar är tagna för att sedan skörda vad någon annan sått. All respekt för att fiskar fotas ur udda vinklingar eller att bakgrunden suddas ut. Lika mycket ok anser jag det vara att hålla tyst om sitt fiskevatten. Däremot är det uselt att försöka lura folk att fisken är fångad på annan plats genom pinsamma lögner och felaktigt angivna fångstvatten.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Henrik S Visa inläggKiwi. Om du fångar en fin karp i en mindra sjö och bakgrunden är lite för avslöjande, skulle det inte vara Ok att sudda lite och sedan visa firren ändå? Det finns trots allt väldigt många som sitter hemma och petar sig i naveln och enbart försöker lista ut vart en del fiskar är tagna för att sedan skörda vad någon annan sått. All respekt för att fiskar fotas ur udda vinklingar eller att bakgrunden suddas ut. Lika mycket ok anser jag det vara att hålla tyst om sitt fiskevatten. Däremot är det uselt att försöka lura folk att fisken är fångad på annan plats genom pinsamma lögner och felaktigt angivna fångstvatten.
Typ Henrik får en 5kgs Gädda och fotar den med så mkt avslöjande bakgrund som möjligt, när han kmr hem tar han bort bakgrunden i Paint med röd färg och en pensel på 2x2cm. Sedan lägger han upp bilden här för alla måste ju få se den underbara firren.Senast ändrad av Flodebanan; 2007-06-28, 19:32.sigpic
Kommentera
-
Men om man är rätt kass på paint då och får ett fetto? Jag brukar sudda rätt friskt på vår hemsida på kundernas bilder då jag inte vill att det ska bli köbricka på deras hak bara för att de är godtrogna. Hellre en suddad bild på en fin fångst än ingen rapport alls.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Henrik S Visa inläggKiwi. Om du fångar en fin karp i en mindra sjö och bakgrunden är lite för avslöjande, skulle det inte vara Ok att sudda lite och sedan visa firren ändå? Det finns trots allt väldigt många som sitter hemma och petar sig i naveln och enbart försöker lista ut vart en del fiskar är tagna för att sedan skörda vad någon annan sått. All respekt för att fiskar fotas ur udda vinklingar eller att bakgrunden suddas ut. Lika mycket ok anser jag det vara att hålla tyst om sitt fiskevatten. Däremot är det uselt att försöka lura folk att fisken är fångad på annan plats genom pinsamma lögner och felaktigt angivna fångstvatten.
Som jag skrev. En dåligt mörkad bild är inte roligt någonstans. Kan man göra det snyggt så.
Jag om någon är medveten om att folk försöker lista ut andras vatten... Det finns en anledning till varför jag inte kan ha kvar vissa av mina bilder.
Ha det bra Henrik.Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inläggHan syftar nog mera på alla dessa riktigt dåligt gjorda "mörkningar" som förstör bilderna totalt och inte på lite "oskärpa" i bakgrunden eller en lite småskum vinkel.
Typ Henrik får en 5kgs Gädda och fotar den med så mkt avslöjande bakgrund som möjligt, när han kmr hem tar han bort bakgrunden i Paint med röd färg och en pensel på 2x2cm. Sedan lägger han upp bilden här för alla måste ju få se den underbara firren.Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Anglahahahha märks ju att inte du "har" nått bra fiskeställe!
"åå va fjantig han är som inte berättar vart han har fått dendär 1,8kilos abborren"
"du kan berätta för mej, jag fiskar mkt men kommer aldrig o åka dit iaf"
"jag kan inte förstå varför det är hemmligt"
om du hittar nån bra ställe så kanske du fårstår nångån du också....
t.e.x om du skulle hitta ett ställe me guld, skulle du gå runt o berätta för alla då så alla fick plocka hur mkt dom ville?
2: Jag påpekade att man inte äger ett ställe för att man fiskar där, inte att det är fjantigt att avstå från att sprida sina hotspots.
3: Jag skulle hålla käften, eftersom att jag är av egoistisk karaktär. Det skulle dock inte betyda att guldet var mitt. För övrigt är det en dum jämförelse.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Anglajag tror de är bara du som tkr så: christian.
jag skulle då iaf inte "ge bort" massa ställen om jag inte fick nått tillbaks...
som mina kompisar som ALDRIG orkar följa med o prova ett nytt ställe men när jag väl börjar få stora fiskar på ett ställe då blir dom sur när det stället är hemmligt!
Men vem pratar om att inte få något tillbaka? Jag menar inte att du ska stå i en fiskebutik och skrika ut ett vatten som du lager ned lång tid på att hitta till kreti och pleti. Och om dina kompisar har den inställningen att de inte orkar följa med och upptäka nyavatten, ja då får de skylla sig själva. Men jag hade gärna dragit med en kompis till ett vatten som levererar fisk sålänge jag fått följa med till ett av hans hemliga vatten. Så håller helt med dig om det är som i ditt fall Angla. Och om kompisarna ifråga sen börjar missbruka ens förtroende och dra dit kompisar och fiska osv, ja då är det dags att inte berätta mer för honom. Själv står jag mycket hellre med en kompis och glädjs åt bra fiske än att stå där själv för att seedan komma hem och berätta om fisket.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av MrRodarchHej,
Var ut på Vänern och fiskade gädda här om dagen och drog en 109cm smällfet förleksfisk....1 Foto-
Kanal: Bilder & fotografier
2024-04-21, 22:42 -
-
av PPalmHej! Jag och min sambo har varit ute och fiskat på samma plats ett par gånger nu, och enbart fått upp...4 Foton
-
Kanal: Bilder & fotografier
2024-06-18, 16:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av GADDA1976, 2022-10-08, 13:58
|
2 svar
511 visningar
0 gillar