Äkta bild? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Äkta bild?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Haha, men ja. Det där är ju inge alls ovanligt ?

Kommentera

Jag tvivlar. Visst kan sånt hända, och händer. Men munnen ser helt mysko ut. Tycker käften ser onaturligt stor ut till förhållande till resten av det man ser av den. Ser inte normal ut helt enkelt, "tycker jag alltså"

Kommentera

SG> Om du tänker dig så här, tror du att det går å redigera en bild så här proffsigt ? Nej, inte ens i Photoshop.
        Varför munnarna ser mysko ut, antar att du kollar på vita läpparna på gäddorna, det är ju för att den ena, största gäddan har gripit tag om den mindre. Och den mindre om spinnaren. Något som gör att gäddorna blir aggresiva och spänner upp läpparna..

Kommentera

Gäddorna har större käftar än man tror!... Jag tror bilden är äkta!
          http://www.silverbums.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Sportfiskekärlek Visa inlägg
            SG> Om du tänker dig så här, tror du att det går å redigera en bild så här proffsigt ? Nej, inte ens i Photoshop.
            Varför munnarna ser mysko ut, antar att du kollar på vita läpparna på gäddorna, det är ju för att den ena, största gäddan har gripit tag om den mindre. Och den mindre om spinnaren. Något som gör att gäddorna blir aggresiva och spänner upp läpparna..
            Menar du att det inte går att redigera bilden "sådär proffsigt" :P ? Ta inte illa upp, men det går att redigera vilka bilder som helst så att det ser tvättäkta ut. Dom som kan, dom kan. Inte att jämföra med tråden på fs om "bästa photoshop jobb"tråden.

Men hur som helst, jag säger inte att det är omöjligt. Jag tycker bara att det ser ut som ett dåligt ps jobb. Men det kan ju vara så att just den "synen" bara ser ut som det helt enkelt

Kommentera

100% real.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
                Menar du att det inte går att redigera bilden "sådär proffsigt" :P ? Ta inte illa upp, men det går att redigera vilka bilder som helst så att det ser tvättäkta ut. Dom som kan, dom kan. Inte att jämföra med tråden på fs om "bästa photoshop jobb"tråden.

Men hur som helst, jag säger inte att det är omöjligt. Jag tycker bara att det ser ut som ett dåligt ps jobb. Men det kan ju vara så att just den "synen" bara ser ut som det helt enkelt
                Japp, det har du rätt i. Jag själv, älskar både å naturfotografera och redigera bilder, då främst i ps.
                Men jag är inget monsterproffs i ps. Men jag tänkte bara ang vattenytan som speglar sig över fisken, och har en egen teori om det. Jag tror själv inte att det är så lätt och fixa till det sådär. Och tror inte heller nån som väl kan hade idats, bara för en liten fakebild och posta upp på webben. Men som du sa Sg, dom som kan, dom kan.

Du får ha det bra ! Sketfiske, Mvh Marcus

Kommentera

Ursprungligen postat av Sportfiskekärlek Visa inlägg
                  Japp, det har du rätt i. Jag själv, älskar både å naturfotografera och redigera bilder, då främst i ps.
                  Men jag är inget monsterproffs i ps. Men jag tänkte bara ang vattenytan som speglar sig över fisken, och har en egen teori om det. Jag tror själv inte att det är så lätt och fixa till det sådär. Och tror inte heller nån som väl kan hade idats, bara för en liten fakebild och posta upp på webben. Men som du sa Sg, dom som kan, dom kan.

Du får ha det bra ! Sketfiske, Mvh Marcus
                  det lättaste sättet att göra en sådan bild som fake, hade förhoppningsvis varit att göra gäddorna (urklippte från originalbilder eller inte) i ett lager, och sen göra bristningarna i vattenytan i ett annat. Då blir det svårare att se möjliga retuscheringar.

Men som sagt, who knows

Kommentera

yep

Kommentera

hände när jag och släkten var ute och fiskade i åstolken... En som heter Ove fick på en gädda på 1-1,5kg och när den var 10m från båten så small en gäda till på, som visade sig väga 7,4kg
                      "De löser sig, som kärringen sa när hon sket i badkaret"

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av GADDA1976, 2022-10-08, 13:58
                      2 svar
                      511 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg nowinferior