Hej det här fick syrrans grabb i sin jul fiske kalender. Vad är det för något, och vad andvänder man det till. Mvh
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad är det här?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Willard Visa inläggOk tack så jättemycket för hjälpen. Men förstår inte riktigt hur det ska användas.
Trä i linan i öglan, vik den dubbelt, skjut över flötesstoppet på linan genom att dra det uppåt på linan, gör detta före du trär på flötet/vikten/genomlöparen.
Kommentera
-
Hur stora är de där små rackarna egentligen? Jag har bara sett dem på bild än så länge, var länge sedan jag var i någon fysikt butik.
Går de genom öglan av linspridaren till multirullen? Jag funderar över att använder dem som markör för trollingen, så att man lätt kan släppa ut så mycket lina man hade tänkt från början.
Edit: De finns ju rentav i olika storlekar, ser jag nu:
Då kan man ju välja den minsta storleken till mitt ändåmål, det borde funka.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av trcolka Visa inläggHur stora är de där små rackarna egentligen? Jag har bara sett dem på bild än så länge, var länge sedan jag var i någon fysikt butik.
Går de genom öglan av linspridaren till multirullen? Jag funderar över att använder dem som markör för trollingen, så att man lätt kan släppa ut så mycket lina man hade tänkt från början.
Edit: De finns ju rentav i olika storlekar, ser jag nu:
Då kan man ju välja den minsta storleken till mitt ändåmål, det borde funka.
Själv brukar jag använda flötesstoppen när jag metar gädda och har som distans mellan t.ex sänket och runriggen med deadbait-flötet på så att det inte trasslar i utkast. Eller så kan jag använda det som att sätta fast propellrar och spinnerblades på en tafs på en specifik punkt, eller "spänna" fast sänkena vid ismete direkt mot betesknuten och betesstoppet så dom inte behöver åka upp och ner. Känns som det bara blir luddigt när man skriver och försöker förklara, vill du ha en beskrivning så kan jag måla i paint.
God jul.2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inläggJag brukar inte trolla så mycket men jag antar att det är ofta du släpper ut över 15-20 m lina bakom båten och då känns det väl som att det vore bättre att ha en rulle med räkneverk på?
God jul önskar jag med.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av MrRodarchHej,
Var ut på Vänern och fiskade gädda här om dagen och drog en 109cm smällfet förleksfisk....1 Foto-
Kanal: Bilder & fotografier
2024-04-21, 22:42 -
-
av PPalmHej! Jag och min sambo har varit ute och fiskat på samma plats ett par gånger nu, och enbart fått upp...4 Foton
-
Kanal: Bilder & fotografier
2024-06-18, 16:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av GADDA1976, 2022-10-08, 13:58
|
2 svar
515 visningar
0 gillar