Vart går gränsen för Fotoalbumet? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vart går gränsen för Fotoalbumet?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vart går gränsen för Fotoalbumet?

Vet att det är låga odds på att tråden spårar ur,så jag ber er att respektera Fiskesnacks regler.Inga personliga påhopp osv!

Vad jag vill ha "debatt" om är,Vart går gränsen för att få en "reprimand" "ban" "tillsägelse" osv på denna sidan.?
    Gång på gång,kommer någon omogen (personlig uppfattning) individ med en i mina ögon totalt respektlös och totalt ointressant bild i forumet.Nu pratar jag inte om bilder på båtar,beten,fiskerullar osv,utan bilder där fisken helt uppenbart har behandlats respektlöst,eller tillhandatagits på sådant vis att det förekommer noll intresse för merparten av sidans besökare att beskåda.

Merparten av besökarna på sidan vill jag inbilla mig,vill se bilder på fisk(ar) som åtminstonde vid foto-tillfället är estetiskt tilltalande.Utan blod,tarmar,avhuggna huvuden osv.Detta handlar inte om C&R,för min och säkert mångas åsikt är att ta vara på det du själv skall äta,släpp tillbaka resten.

Men intresset för mig och flera ligger vid någorlunda seriösa bilder,inte små-grabbar som fått hjärnsläpp och flippat ut.För att sen knacka,misshandla och skända fisken för att få en bild att lägga upp på Fiskesnack som kan reta gallfeber på "C&R fanatikerna/08-patrasket" osv.

Grundläggande princip inom sportfisket måste väl ändå vara att man behandlar sin fångst med respekt,det är en levande och kanske tänkande varelse vi har makten att bestämma om den skall få leva eller dö,över.

Det är lätt,när man är ung att se sin nyfångade t.ex gädda som ens ägodel eller som en sak.Det har ingen betydelse om jag trampar på den eller trycker en kniv i magen,eller för den delen bara låter den ligga i gräset tills den självdör.Förståelsen varför "vuxna" skäller och tillrättavisar sina barn när något sådant händer är ganska minimal.Förhoppningsvis kommer empatin för ALLA levande varelser med åren,dom det inte gör det på,finns en medicinsk term för.Psykopat!

Sätt igång och skriv vad ni tycker,men respektera trådskaparens (mig) önskan om att personliga påhopp undviks!

Defination...!
    [FONT="Palatino Linotype"]Speci-Matcher[/FONT]

Kommentera

08-patrasket?????

Kommentera

håller med dig ruskis-
        Keep talking about me, You are just making me famous..
        MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
        www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

kunde inte sagt det bättre själv

mvh niclas

Kommentera

ruskis has it

Kommentera

Ursprungligen postat av ruskis Visa inlägg
              Vad jag vill ha "debatt" om är,Vart går gränsen för att få en "reprimand" "ban" "tillsägelse" osv på denna sidan.?
              Gång på gång,kommer någon omogen (personlig uppfattning) individ med en i mina ögon totalt respektlös och totalt ointressant bild i forumet.Nu pratar jag inte om bilder på båtar,beten,fiskerullar osv,utan bilder där fisken helt uppenbart har behandlats respektlöst,eller tillhandatagits på sådant vis att det förekommer noll intresse för merparten av sidans besökare att beskåda.
              Håller med om vartenda ord!
              Direkt dyker ett namn på en lämplig "ban" upp i skallen...

Halkar ur topic lite grann med min åsikt om foton, eller rättare sagt foton jag (och säkert rätt många med mig) inte vill se: jag är helt ointresserad av att se bilder av fisk som är t.ex: likstela på gräsmattor, i snödrivor, i sillådor, fulla av grus och blod, i "köksmiljö", hållna i ett "gammalt klassiskt" ögongrepp eller med förringande underrubriker osv osv. Om man skippar allt vad c&r debatt är, och bara bryr sig om bilden i sig, så tycker jag att bilden ska tas i naturen, med bra bakgrund osv, och att fisken, levande eller avlivad ska se levande ut, för att på så sätt göra det till en levande bild.

Det borde kanske finnas en ruta vid bilden i fotoalbumet, som man som åskådare kan klicka på om man finner bilden stötande, och efter ett visst antal röster så fattar moderatorerna beslut om bilden ska tas bort. Efter återfall i publicering av provocerande bilder, så bannas personen som lagt upp den... Kanske inte direkt "freedom of speach" men en del bilder tycker jag inte hör hemma på en sportfiskesida. Vissa kanske skulle haft en egen, typ "husbehov.se"
              mer minor i trålarna

Kommentera

Kan väl hålla med om att bilder bör vara så estetiskt tilltalande som möjligt, men det är ju fler än en som lyckats få en ganska fin fisk (iaf i egna ögon) men inte haft kameran med sig och känner att dom vill fota den hemma och lägga ut med typisk köksbakgrund/gräsmattan/med fläckar efter att den legat i en påse ett tag. Vet inte om jag tycker att det är så himla fel bara för att det finns bilder tagna av andra som ser roligare ut, man måste väl kunna få visa upp sin fångst /sitt PB /en udda fisk ändå?
                Senast ändrad av Michael; 2007-02-26, 07:49.

Kommentera

Ursprungligen postat av ruskis Visa inlägg
                  Vet att det är låga odds på att tråden spårar ur,så jag ber er att respektera Fiskesnacks regler.Inga personliga påhopp osv!

Merparten av besökarna på sidan vill jag inbilla mig,vill se bilder på fisk(ar) som åtminstonde vid foto-tillfället är estetiskt tilltalande.Utan blod,tarmar,avhuggna huvuden osv.Detta handlar inte om C&R,för min och säkert mångas åsikt är att ta vara på det du själv skall äta,släpp tillbaka resten.

Men intresset för mig och flera ligger vid någorlunda seriösa bilder,inte små-grabbar som fått hjärnsläpp och flippat ut.För att sen knacka,misshandla och skända fisken för att få en bild att lägga upp på Fiskesnack som kan reta gallfeber på "C&R fanatikerna/08-patrasket" osv.

Grundläggande princip inom sportfisket måste väl ändå vara att man behandlar sin fångst med respekt,det är en levande och kanske tänkande varelse vi har makten att bestämma om den skall få leva eller dö,över.

Det är lätt,när man är ung att se sin nyfångade t.ex gädda som ens ägodel eller som en sak.Det har ingen betydelse om jag trampar på den eller trycker en kniv i magen,eller för den delen bara låter den ligga i gräset tills den självdör.Förståelsen varför "vuxna" skäller och tillrättavisar sina barn när något sådant händer är ganska minimal.Förhoppningsvis kommer empatin för ALLA levande varelser med åren,dom det inte gör det på,finns en medicinsk term för.Psykopat!

Sätt igång och skriv vad ni tycker,men respektera trådskaparens (mig) önskan om att personliga påhopp undviks!
                  håller med dig delvis, men det är rätt lustigt att se de som bemödar sig att klaga och rösta 1:a under vissa bilder, men lägger man in en bild som det inte är bonkade , döda fiskar på så lägger de inte ens in en kommentar eller röst, i bästa fall har de satt en 1:a där med,kanske det är ett tecken på omnognad det med (inte vet jag),så det är svårt som användare att veta vad andra vill se, som michael nämner längre ner så kan jag tycka en fin/stor/ovanlig fisk vara rolig att se trots den är tagen i köket, på gräsmattan eller var den blivit fotad,men som du säger det kanske är svårt för merparten hör inne att klara av att titta på såna bilder,om det går så gör en ruta som vissa pratat om bocka i om ni tycker den är stötande och kommer den upp i ett visst antal så ta bort bilden då.
                  Hellre fiskbonkare än hycklande djurplågare

Kommentera

Vem f.n bryr sig vad andra röstar. Varför bryr ni er om vad andra skriver i uppenbart syfte för att skapa en negativ debatt.

Bry er inte om att komentera deras fjantiga påhopp.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av GADDA1976, 2022-10-08, 13:58
                    2 svar
                    511 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg nowinferior  
                    Startad av Willard, 2023-12-16, 11:28