Eos 350D vs Nikon D70 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Eos 350D vs Nikon D70

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jo ola, men det är sällan jag kommer fota på så långt avstånd.

Kommentera

Har egentligen inte så mycket att tillägga. Att påstå att någon av kamerona är bättre än den andra är bara trams, än tramsigare när de är i händerna på nybörjare.
      Mitt råd är som flera andras, att du köper den kamera som du känner känns bäst i handen, alternativt den du får bäst pris på. Tänk dessutom på att det bara är huset du köper, du måste dessutom lägga en rejäl slant på objektiv och tillbehör också. Lycka till med fotandet!

Kommentera

Jo det blir en Sp-510 UZ då behövs inga objektiv mm.

Kommentera

D80?

Visst är D200 suverän, men ska du röra dig bättre prisklasser men ändå få lite av den kamerans teknik är det en D80 du vill ha. Värt varenda öre!

Kommentera

Ursprungligen postat av JerkHunter
            Jo det blir en Sp-510 UZ då behövs inga objektiv mm.
            Gör inget misstag nu! Jag har sprungit runt med en Konica Minolta Z5 ett halvår nu eftersom jag trodde att en kamera med "ultra zoom" kunde vara ett billigt alternativ till en systemkamera. Så fel man kan ha! Jag har aldrig önskat mig en ordentlig systemkamera mer än nu! Jag har insett vilka begränsningar en kamera av den här typen har nu så få inte för dig att det är skitsamma och att den största skillnaden är priset och att du slipper lösa objektiv för då kommer du antagligen göra samma erfarenhet (förutsatt att våra fotoambitioner inte skiljer sig allt för mycket åt....)!
            Senast ändrad av CalleX; 2006-10-30, 18:51.

Kommentera

Ursprungligen postat av CalleX
              Gör inget misstag nu! Jag har sprungit runt med en Konica Minolta Z5 ett halvår nu eftersom jag trodde att en kamera med "ultra zoom" kunde vara ett billigt alternativ till en systemkamera. Så fel man kan ha! Jag har aldrig önskat mig en ordentlig systemkamera mer än nu! Jag har insett vilka begränsningar en kamera av den här typen har nu så få inte för dig att det är skitsamma och att den största skillnaden är priset och att du slipper lösa objektiv för då kommer du antagligen göra samma erfarenhet (förutsatt att våra fotoambitioner inte skiljer sig allt för mycket åt....)!
              Är du inte nöjd med Z5:an?
              Jag tycker min Z6 är kanon.

Du kan prova att sätta en kikare framför linsen om du vill fota på långt avstånd, Har aldrig provat själv men sett hyfsade resultat.
              Ola

Kommentera

Ursprungligen postat av CalleX
                Jag tror inte en nybörjare inom fototekniken har så mkt för att köpa en digital systemare gentemot t.ex. en Z5;a faktiskt om jag skall vara ärlig.

Man "måste" ända ha med sig en "slit o släng" kamera när man t.ex. är ute i ruggigt väder eller inte vill bära med sig massa onödig packning ut. Att köpa en kompakt "zoomkamera" som du kallar det är i mina ögon en mkt bra affär. Har sett kompisens z2 eller z3;a och jag tycker den är helt suverän!
                sigpic

Kommentera

Jag testade ju den på mässan och har kollat på lite testbilder på olika motiv och jag tycker den ligger bra i handen och tar bra bilder.

Kommentera

Jag har en Canon G5 som "fiskekamera". En kompakt digitalare med gott om inställningsmöjligheter. Denna köpte jag först när jag gick över till digitalt och hade i ett år innan jag började köpa system. Om ens fotointresse är nyvaket så är en mer seriös kompaktkamera ett ypperligt alternativ till systemkameran. Dock skulle jag vara jävligt tveksam till alla provbilder. Bilder tagna av yrkesfotografer med tillgång till ljussättning m.m. ger ingen bild av(!) hur bra kameran är. Skit i hur mycket zoom där är och kolla istället upp hur stor bländaren är på optiken. Det är i grund och botten mycket viktigare!
                    Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av JerkHunter
                      Jag testade ju den på mässan och har kollat på lite testbilder på olika motiv och jag tycker den ligger bra i handen och tar bra bilder.
                      Gör som du vill - det finns en HEL del poäng i att det kan funka bra i en fiskesituation MEN du ska inte jämföra den med en systemkamera... Jag har mer och mer gått tillbaka till min urgamla, mekaniska systemkamera med film i... Dock inte när jag fiskar

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av GADDA1976, 2022-10-08, 13:58
                      2 svar
                      513 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg nowinferior  
                      Startad av MrRodarch, 2024-04-21, 22:42