Eos 350D vs Nikon D70 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Eos 350D vs Nikon D70

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av danbanan
    som f.d. frilansfotograf kan jag enbart rekommendera Canon, Ställer man lite krav även på tåligheten mot väta, sand och stötar är valet givet i canons favör, det är iofs fullt möjligt att nikon hunnit ikapp sedan jag köpte kamera senast.
    I övrigt känns det som dött lopp, kvaliteten är väl ungefär densamma, dock får man betala lite mer för att det står nikon på den ena kameran än för att det står canon på den andra. Tillbehören är även billigare till canon och håller generellt en mer gedigen kvalitet.
    Detta är bara mitt tyckande om saken, det bästa rådet jag kan ge dig är nästan att klämma och känna riktigt grundligt på alla modeller innan du bestämmer dig. Räkna inte heller att få ut något andrahandsvärde på en dyrare digital, jag köpte min nuvarande "hobbykamera" (canon eos 10D) när den var aldeles ny för 18000:- (bara hus) nu kan denna återfinnas beggad för runt 5000:-. Att titta efter icke proffsanvända begagnade digi SLR är också ett alternativ. Köp aldrig av ett gammalt "proffs" som jag, slutaren håller bara för ett visst antal bilder, rätt vad det är så nås den kritiska gränsen, och jag lovar, min och mina gamla kameror har tagit åtskilliga tiotusentals bilder sammanlagt. Slutaren kan dessutom vara dyr att byta ut om det är en gammal modell.
    Hoppas tipsen kan vara till ngn hjälp.
    För att få en vädertålig kamera som pallar väta och sand så har du nog rätt i att Canon har bra , kanske tom bäst modeller. Men då snackar vi inte om kameror i samma prisklass som EOS 350 direkt.
    !!!!!

Kommentera

D70 är ju skitstor, ja tycker 350D är mycket mindre.
      Jag är ju försiktig och torkar händerna innan ja slemmar ned nånstans, och aldrig på kameran. Kommer ju inte ta kort bara på fiskar massa annat också.

Kommentera

Jag såg att dom sålde 350 med ett 18-70 is objektiv för 6995 på Elgiganten idag. Slå till!
        !!!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Arnenym
          För att få en vädertålig kamera som pallar väta och sand så har du nog rätt i att Canon har bra , kanske tom bäst modeller. Men då snackar vi inte om kameror i samma prisklass som EOS 350 direkt.
          Kolla Nikons D200...
          sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av JerkHunter
            D70 är ju skitstor, ja tycker 350D är mycket mindre.
            Jag är ju försiktig och torkar händerna innan ja slemmar ned nånstans, och aldrig på kameran. Kommer ju inte ta kort bara på fiskar massa annat också.
            350D är ju väldigt populär, men många tycker den är på tok för liten... dåligt grepp, men ligger den skönt i handen på dig så är det väl ingen ide att tveka =)

Har lånat min brors D70 en vecka nu, tycker den är grymt skön! Ska själv med största sannolikhet satsa på en D80, den har än sålänge fått mycket bra kritik.

Tyvärr så har jag hört att både Nikon och Canons leveranser krånglar mycket just nu! Flera som väntar på både kameror och objektiv om man läser på ex. fotosidan.se.

Många som rekommenderar Pentax nu också, enda nackdelen verkar vara att få tag på begagnade objektiv etc... själv är jag för feg.... känns tryggare med Nikon =)... men Pentaxen har fått väldigt bra kritik den också.

Här är ett exempel på en tråd till dig... d70s vs 350D

Mvh Benny

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
              Kolla Nikons D200...
              Tänkte också köpa den... men i senaste nummret av Kamera & Bild tryckte testarna väldigt hårt på att bildkvaliteten mellan D80 och D200 är lika med noll, att inte ens Nikons egen tillverkningspersonal skulle kunna avgöra huruvida en viss bild är tagen med D80 eller D200. Frågan är därför om D200 är värd de 4-5000 kr mer eller om det, för en amatörfotograf, är värt att istället ta de extra slantarna och investera i någon bra optik...

Enda som gör att jag blir sugen på en D200 är att den är vädertätad... men kan man lägga så mycket extra på det? Sedan tar den 5 b/s ist för 3... men hur ofta används det?

Många gnäller på bruset när man tar kort över ISO 800... både på D80, d200... men hur ofta vill man ha kort med iso över 800? =)

Kommentera

NikonD70

Nikon D70 ! Alltid Nikon.
                Det är klart vill man kunna pula ned den i handväska får det bli en 350d.

Kommentera

Jag har en Canon Eos 350D och är helnöjd. Den första digitalkameran jag inte haft funderingar på att byta ut redan under det första året.
                  Fyra Gulp och en Rom & Cola
                  Besök min fiskeblogg

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
                    Kolla Nikons D200...
                    Tycker du att det är samma prisklass på en kamera för 17000 inkl. glugg och 7 - 9000?
                    Senast ändrad av Arnenym; 2006-09-30, 00:39.
                    !!!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Arnenym
                      Tycker du att det är samma prisklass på en kamera för 17000 inkl. glugg och 7 - 9000?
                      de är ju lite skillnad

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av GADDA1976, 2022-10-08, 13:58
                      2 svar
                      518 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg nowinferior