Eos 350D vs Nikon D70 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Eos 350D vs Nikon D70

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Eos 350D vs Nikon D70

Kan inte bestämma mig.
    Vilken av kamerorna?
    Vet att det finns flera trådar om ämnet men nu så vill ja ha ett rakt svar, gärna motivering varför.

Volvo eller saab???

En del diggar saab andra diggar volvo, och en del tycker inte om varken den ena eller den andra, och då kör vi mä sony/minolta

Nä men fatum är nog att skillnaden mellan kamerans förmåga att ta bra bilder är minemal , utan ta den som ligger bäst i handen, Själv tycker jag att Nikon känns plastig.

//Abelsson
    http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Kommentera

Ursprungligen postat av JerkHunter
      Kan inte bestämma mig.
      Vilken av kamerorna?
      Vet att det finns flera trådar om ämnet men nu så vill ja ha ett rakt svar, gärna motivering varför.
      Pentax K100.
      Varför betala för att Canon och Nikon var först?
      !!!!!

Kommentera

okej, den såg bra ut arnenym.
        Fast det kanske är onödigt att betala för en digi-system när man kan köpa vanlig digital egetligen.
        Men ja e sugen på en system endå, vet inte varför.

Kommentera

som f.d. frilansfotograf kan jag enbart rekommendera Canon, Ställer man lite krav även på tåligheten mot väta, sand och stötar är valet givet i canons favör, det är iofs fullt möjligt att nikon hunnit ikapp sedan jag köpte kamera senast.
          I övrigt känns det som dött lopp, kvaliteten är väl ungefär densamma, dock får man betala lite mer för att det står nikon på den ena kameran än för att det står canon på den andra. Tillbehören är även billigare till canon och håller generellt en mer gedigen kvalitet.
          Detta är bara mitt tyckande om saken, det bästa rådet jag kan ge dig är nästan att klämma och känna riktigt grundligt på alla modeller innan du bestämmer dig. Räkna inte heller att få ut något andrahandsvärde på en dyrare digital, jag köpte min nuvarande "hobbykamera" (canon eos 10D) när den var aldeles ny för 18000:- (bara hus) nu kan denna återfinnas beggad för runt 5000:-. Att titta efter icke proffsanvända begagnade digi SLR är också ett alternativ. Köp aldrig av ett gammalt "proffs" som jag, slutaren håller bara för ett visst antal bilder, rätt vad det är så nås den kritiska gränsen, och jag lovar, min och mina gamla kameror har tagit åtskilliga tiotusentals bilder sammanlagt. Slutaren kan dessutom vara dyr att byta ut om det är en gammal modell.
          Hoppas tipsen kan vara till ngn hjälp.

Kommentera

Va o kolla lite på en 350D idag, den kändes skön, kanske blir en sån när jag har råd. Kollade lite på testbilder med den också såg bra ut..

Kommentera

canon har störst utbud på objektiv också...

Kommentera

Jag kan nästan garantera dig att du inte blir missnöjd om du köper en D70 heller. Kan ta riktigt bra bilder, inga problem med att få tag på tillbehör eller service om så skulle behövas. Känns riktigt bra i handen oxå.
                Ett förslag är att kolla lite på fotosidan.se där finns det MYCKET info och många trådar om dessa kameror. Du har att läsa ett bra tag och när du väl valt vilken du skall ha har det redan kommit nya modeller som verkar ännu bättre.
                http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Sen har du ju nya Sonyn också - verkar riktigt schysst! Både antiskak i huset och automatisk dammbortagning på sensorn tex...

Kommentera

Kolla på:

Ring sen och fråga, de är väldigt hjälpsamma.

De har hyffsade priser och snabb leverans.

en till sak, man ska nog fundera lite innan man tar med en kamera för 7-8 tusen ut på sjön och fotar gäddor med slemmiga händer.

Jag är ju minoltamupp så jag skulle tittat på Sony´s sortiment.
                    Ola

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av GADDA1976, 2022-10-08, 13:58
                    2 svar
                    512 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg nowinferior