Fråga till er som filmar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fråga till er som filmar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Granis
    När jag köpte kameran så köpte jag pinnacle studio 10. Det som är irriterande är att det pinnacle logotypen finns med mitt i rutan på alla övergångar eller texter med mera, och om man ska använda ljuden som finns i programmet så kommer det ett pip.
    Äckligt störande. Har ingen aning om hur man får bort dom.

Fan va störande, men det låter som det är en shareware iaf, även om du köpt den så har den inte låst upp sig ordentligt, alternativt så har "prenumerationen" gått ut.

Kolla där du köpte skivan,(klaga) förklara vad som hänt, de kan säkert hjälpa dig, jag tror inte det är någon inställning.
    Mitt filmarkiv, Big game, extreme sports m.m.

Fannigan! Oreily! Your beard is notning compered ti mine!

Andrej Look at my ear! It`s even colder!

Kommentera

Själv använder jag mig utav tre program. Det är Adobe Aftereffects, Sony Vegas samt Cleaner XL. Aftereffects fungerar klockrent till effekter om det nu behövs, Vegas är grymt till klippning och Cleaner till komprimering.

Skall dock tilläggas att det inte ska behövas effekter till en fiskefilm. I så fall är materialet inte tillräckligt intressant... ^_^

Om du nu råkar vara instabil på handen och få en aldeles för skakig kamerabild kan du alltid testa Boujou. Trevligt litet trackingprogram som ser till att stabilisera bilden. Ha i tanke att bilden blir mindre efter stabiliseringen.
      Beejee-kaka är billig.

Kommentera

Kan rekommendera Video Vegas, det är kanon.

Kommentera

drog hem pinnacle studio 10 och blev överaskad hur enkelt det var, som moviemaker fast med fler möjligheter

Granis: det är inte så att du inte har registrerat ditt program på pinnacles sida, har för mig att jag fick göra det visd installationen och mina övergångar och effekter funkar bra, det är endast de lite mer speciella effekterna som pinnacle loggan kommer fram i, bara för att man inte registrerat produkten för de grejerna

Kommentera

Nu funkar det. Det hade tydligen blivitt nått fel när jag reggade det på deras hemsida. Dock så var det bara vissa effekter, övergångar och ljud som logga försvann på. De andra var man tvungen att köpa aktiverings nyckel till.

Bakos, håller med om att det är enkelt.
            Fiske är hårdrock!

Kommentera

nu sitter jag i samma sits som "santa" mina filmer är i .vob och jag måste konventera dom till .avi eller whatever.

tips på encoders/konverterings program??

Kommentera

Jag änvänder Pinnacle Studio 9 ! o tycker att det är ett mycket bra program !!

Kommentera

FinalCut Pro är mitt självklara val av redigeringsprogram, sen kan man ju alltid använda AfterEffects om man behöver looka filmen.

Kommentera

Har bytt från Windows Movie Maker till Pinnacle studios.
                    Känns lika lättanvänt men med mer funktioner (som jag saknade i WMM) samt att jag slipper små mystiska "hack" i filmen vid musikbyte (MP3 låtar).

Annars så är det bara att filma mycket, massor... Jag använder mig kanske av 10% av råfilmen.
                    Filmen "görs" vid redigeringen inte vid filmningen, men ha en uttänkt strategi innan du börjar filma.
                    Klipp korta klipp, det blir lätt ointressant för en utomstående annars.

Ett sista tips, gör massor av filmer, öva... kolla på proffsproduktioner och sno deras upplägg... Man lär sig massor.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av GADDA1976, 2022-10-08, 13:58
                    2 svar
                    511 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg nowinferior  
                    Startad av Willard, 2023-12-16, 11:28