Fråga till er som filmar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fråga till er som filmar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Pinnacle Studios

Mitt jägartips till er är programmet Pinnacle Studios.

otroligt lätt att lära sig samtidigt som det går att göra hyfsade effekter.

Tillägg: Filmen som ligger upp på "filmer" och heter "PikeHunt, fear no fish" är gjord i Pinnacle.

Slut tillägg.
    "När kroppen plågas då blomstrar själen"

Kommentera

Ett annat Program som förvånade mig att det var bortglömt på listan är Avid. Finns som freeware och är inte mycket efter Adobe Premiere Pro. Ett par filter saknas, olika lösningar på en del problem men i övrigt väldigt lika prestandamässigt. Avid är litet bökigare att använda innan man kommit igång med det men är sedan minst lika smidigt som Premiere. Fördelen med Avid är att du slipper att installera ytterligare programvara för att skapa DVD, du skapar meny och allt dirrekt i Avid något som inte Premiere fixar, det kräver att du förutom Premiere har Encore DVD installerat och helst även Aftereffects.

Men får du i de tre programmen har du något riktigt kraftfullt.

Jag har gjort följande filmer i Avid:
      "Gäddfiske i böndernas rike"
      Teaser Laxfiske
      Senast ändrad av Pastpsycho; 2006-05-01, 13:44.

Kommentera

Ursprungligen postat av Santa
        Kan man redigera bra med det?
        Jag tycker man kan d!

har inte spelat in nån film men har redigerat klara filmer...men går att lägga in textefekter ljud och klippa bort å lägga till video...sen blir d snyggt om man lägger d på en dvd skiva med bakgrund å ljud mm.
        [FONT=Comic Sans MS][FONT=Arial]Lycka till me fisket men dom största har ja redan tagit! [/FONT][/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Santa
          jo jag kan hålla med dig om att det inte är så smididgt. men hörde nu att det ska funka med en ny version av pinnecle typ v10.5 men jag har det inte ännu kostar ju en 1000. men jag tror inte att jag måste kornvertera det till avi för att redigera det kameran använder mpeg 2 i sig bara det att den gör dom som en dvd film för att du ska kunna stoppa den direkt i en dvd och spela upp den. Kan inte tänka mig att sony skulle sattsa på formatet om det inte funkar. tror på sikt att detta system kommer funka bra. Jag ringde till sony för att höra lite om deras olika kamero och fick då reda på att dv band har ett bättre bitrate en dvd skiva. men det tråkiga med det är ju det att du har ju lik förbannat samma kvalitet när du väl redigerat filmen och bränd den till dvd . men ni som kan saker i ämnet kan ju fortsätta med bra tipps och dyligt
          men jag tror inte att jag måste konvertera det till avi för att redigera det kameran använder mpeg 2 i sig
          I sin helhet är det en omkodning som gäller då du måste få det från .vob till .xxx format (.avi är mitt tycke ett bra "råformat"). Det är mina erfarenheter kring frågan. Om materialet hade spottats ut i mpeg2format och i form av "råmaterial" hade det varit en annan sak. Nu är konceptet att den "vanlige" användaren skall pga av dess "enkelhet" kunna stoppa in sin skiva direkt i en dvdspelare och påbörja sin filmvisning direkt. Men för den som är ute efter att promt redigera sitt material skall förmodligen styra sitt val av inköp till en renodlad DVkamera utan funktionen med "färdigbränd-DVD-slutprodukt". Detta hjälper ju inte den som redan har produkten i sin ägo ,-).

/ Storfiskaren
          The alt.usenet.rulez.is.the.king FAQ
          Hakkaa päälle!Saatanan Usenet Rulez, sauna ei ole tarpeeksi kuuma.Kanna sisälle lisää pontikkaa, akka, pikinpäin!Perkele alt.usenet.rulez.is.the.king!
          Klickbara länkar följer nedan
          Nattplockad mask
          Gädda äter Sissy
          Abborre vs mask
          Abborre vs mört
          Måånga gäddor samlade vid betet
          Gädda äter gädda
          Spännande fiskemetod efter gädda
          FS SPARADE TRÅD
          Laxhugg!

Kommentera

Hej Santa !!!

Såklart att du ska ut och filma fisketurer det är alltid roligt....
            Och ja de finns ju miljontals olika redigerings program men..jag ska skriva upp några..som REKOMENDERAS

- Movie Maker - lättanvänt program
            - Photo Vision
            - Sony Vegas - Dyrt program att köpa/beställa men du kan även ladda ner detta program via dc och andra nedladdningsprogram/länkar...Detta program är världens bästa redigeringsprogram för film, du kan göra hur otroliga filmer som helst, Ett välkänt program för världens bästa redigeringsprogram för film..
            - Movie track 01 - ett bra program

Ja som sagt detta är bland dom världens bästa filredigeringsprogrammen, Ja sonyvegas....Och det finns än många bra programm kvar, Men rekomennderas dessa program från proffsen!!

Lycka till !!

Mvh Fiskebroder hälsningar...

- Magge

Kommentera

Ursprungligen postat av maggee
              Hej Santa !!!

Såklart att du ska ut och filma fisketurer det är alltid roligt....
              Och ja de finns ju miljontals olika redigerings program men..jag ska skriva upp några..som REKOMENDERAS

- Movie Maker - lättanvänt program
              - Photo Vision
              - Sony Vegas - Dyrt program att köpa/beställa men du kan även ladda ner detta program via dc och andra nedladdningsprogram/länkar...Detta program är världens bästa redigeringsprogram för film, du kan göra hur otroliga filmer som helst, Ett välkänt program för världens bästa redigeringsprogram för film..
              - Movie track 01 - ett bra program

Ja som sagt detta är bland dom världens bästa filredigeringsprogrammen, Ja sonyvegas....Och det finns än många bra programm kvar, Men rekomennderas dessa program från proffsen!!

Lycka till !!

Mvh Fiskebroder hälsningar...

- Magge
              ok ska kolla upp det programmet. är det svårt att använda? tack för hjälpen

Kommentera

Hur får man bort alla Pinnacles ikoner i övergångar och texter med mera? Är väldigt tacksam för svar!!!!
                Fiske är hårdrock!

Kommentera

Ursprungligen postat av Granis
                  Hur får man bort alla Pinnacles ikoner i övergångar och texter med mera? Är väldigt tacksam för svar!!!!
                  vart hittar du ikonerna menar du?

Kommentera

Ursprungligen postat av Granis

Tror du har en shareware version, därför är de kvar mistänker jag.
                    Mitt filmarkiv, Big game, extreme sports m.m.

Fannigan! Oreily! Your beard is notning compered ti mine!

Andrej Look at my ear! It`s even colder!

Kommentera

När jag köpte kameran så köpte jag pinnacle studio 10. Det som är irriterande är att det pinnacle logotypen finns med mitt i rutan på alla övergångar eller texter med mera, och om man ska använda ljuden som finns i programmet så kommer det ett pip.
                      Äckligt störande. Har ingen aning om hur man får bort dom.
                      Fiske är hårdrock!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av GADDA1976, 2022-10-08, 13:58
                      2 svar
                      516 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg nowinferior