Ang bilder i fotoalbumet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ang bilder i fotoalbumet

Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hej igen

Det är löjeväckande att se spridningen i betygssättningen i fiskesnacks fotoalbum. En del verkar ta tillfället i akt att dela ut anonyma (tror vissa, eller?) smällar till höger och vänster. Hög tid att ge direktiv från fiskesnack om vad som gäller.

på vilka grunder ska ett betyg sättas?

Hälsningar Jan

Kommentera

Ursprungligen postat av Rauk Visa inlägg
      I mitt tycke skulle det behövas en motivering i samband med betygsättning.
      Vad har betygsättaren grundat sin bedömning på? Visst det är alltid subjektivt vad en betraktare ser, men kanske det skulle bli lite mindre pajkastning om det krävs en motivering?

Vad tycker ni andra?

Hälsningar Jan
      Detta är något som även jag funderat på. Vore kul att se varför vissa tycker bilden är urkass medan större delen av forumet beundrar bilden ifråga.

Men å andra sidan, låt folk rösta hur de vill. Dina bilder blir ju inte sämre för det.
      [font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]

Kommentera

Kommer antagligen inte att fungera med ett öppet röstsystem iaf. Då kommer ju ingen att våga rösta annat än femmor och då faller väl lite av poängen med röstningsfunktionen? Däremot kanske man skulle kunna ha ett krav på motivation/kommentar till sin röst? Fast å andra sidan kanske det minskar röstfrekvensen istället om det blir jobbigt att rösta?
        Den förste att gå Ad Hominem förlorar

Kommentera

Ursprungligen postat av Dalis Visa inlägg
          Fast å andra sidan kanske det minskar röstfrekvensen istället om det blir jobbigt att rösta?
          Jobbigt och jobbigt, det är ju ingen essä som ska skrivas in.
          [font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]

Kommentera

Ursprungligen postat av Dalis Visa inlägg
            Kommer antagligen inte att fungera med ett öppet röstsystem iaf. Då kommer ju ingen att våga rösta annat än femmor och då faller väl lite av poängen med röstningsfunktionen? Däremot kanske man skulle kunna ha ett krav på motivation/kommentar till sin röst? Fast å andra sidan kanske det minskar röstfrekvensen istället om det blir jobbigt att rösta?

Då kanske dom som bara röstar ettor för o sabba skiter i att rösta så blir vi av med dom tattarna.

Flode: du har så rätt, även om alla mina bilder inte har så hög klass...
            -=One Of The Best Yet=-

Kommentera

Precis, röstas det för motivet eller fotot i sig?

Personligen så tycker jag att fotoalbumet är bra som det är nu fast en lite mjukare layout kanske inte vore fel.
              [FONT="Verdana"]Pike Performance, Södertälje![/FONT] | [FONT="Verdana"]Skicka gratis SMS[/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av TelgeKroken Visa inlägg
                Precis, röstas det för motivet eller fotot i sig?
                Själv får jag ettor av en snubbe som tycker att det är djurplågeri att ha fisken på land bara för att fota den, han tycker att den ska släppas tillbaka på en gång (helst utan att lämna vattnet). Motiveringarna för betygsättningen kan alltså tydligen gå längre än bara kvaliteten på bilden eller motivet om man vill vara sån. Man undrar varför en sån snubbe ens kollar på bilderna i albumen om han har den övertygelsen och varför han inte ger ettor till alla som har lagt upp bilder överhuvudtaget... Ah well, alltid soft med en egen stalker.

Men tillbaka till ämnet... någon form av motivering vore ju kul. Något åt fotosidan.se kanske.. Att försöka få folk att lämna lite kontruktiv kritik och tips känns inte dumt.

Kommentera

Michael, dina citat är helt ute oh cyklar.
                  [FONT="Verdana"]Pike Performance, Södertälje![/FONT] | [FONT="Verdana"]Skicka gratis SMS[/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av TelgeKroken Visa inlägg
                    Michael, dina citat är helt ute oh cyklar.
                    Är dom? Hoppas dom har egen cykel då. för min får dom inte låna.

Nej men seriöst, påpekade bara att det kan vara annat som leder folk till olika betygssättningar än det du nämnde.. eller missade jag nåt?

Kommentera

Samtidig, vem bryr sig om betyget för en bild? Inte jag iallafall. Det är ju kommentarerna som betyder något. För mig får man gärna ta bort det.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av GADDA1976, 2022-10-08, 13:58
                      2 svar
                      510 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg nowinferior  
                      Startad av Krokben, 2023-05-27, 22:48