Hjälp med wobbler - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med wobbler

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp med wobbler

Hej alla fiskevänner!
    Jag har stort behov av hjälp, någon som möjligen vet vad detta är för wobblers? Köpte dom för säkert 18 år sedan. Är gjorda i möjligen cellplast/flytande. Har sökt runt utan resultat anar att dom kan vara från Estland alt st Petersburg ? Mvh SimonClick image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	662,2 KB
ID:	1845510Click image for larger version

Name:	image.jpg
Size:	874,9 KB
ID:	1845511

De kommer ifrån Vikingfishing. Var en sida på nätet där man kunde beställa wobblers, ärligt talat märkliga wobblers.
    Verkade vara väldigt liten producent av beten, tror de var svenska. Jag köpte ett antal därifrån för över 12 år sedan, mina första fiskerelaterade köp via nätet. Sidan verkar inte finnas kvar längre.

Min upplevelse av betena var ingen höjdare, ganska schaskiga och de tålde inga större hastigheter på invevning, dessutom slog de ofta runt och girade åt sidan.
    Ägde nog 5st olika wobblers i olika av dem. Hade en orange "Flathead/Flatfish" på 10 cm som den understa på vänstra bilden. Även en grön liknande den andra övre wobblern på bilden, en jointed model och en mini-wobbler på ca 2cm som var grön och rund.

Min kusin övertog iaf två av dem och kan kanske ha kvar någon.

Click image for larger version

Name:	pvw116336.jpg
Size:	11,6 KB
ID:	1781220

Kommentera

Ursprungligen postat av zLiMbiLLY Visa inlägg
      De kommer ifrån Vikingfishing. Var en sida på nätet där man kunde beställa wobblers, ärligt talat märkliga wobblers.
      Verkade vara väldigt liten producent av beten, tror de var svenska. Jag köpte ett antal därifrån för över 12 år sedan, mina första fiskerelaterade köp via nätet. Sidan verkar inte finnas kvar längre. Tyckte jag såg en sådan som man kunde som en företags present men vet inte vart.

Min upplevelse av betena var ingen höjdare, ganska schaskiga och de tålde inga större hastigheter på invevning, dessutom slog de ofta runt och girade åt sidan.
      Ägde nog 5st olika wobblers i olika av dem. Hade en orange "Flathead/Flatfish" på 10 cm som den understa på vänstra bilden. Även en grön liknande den andra övre wobblern på bilden, en jointed model och en mini-wobbler på ca 2cm som var grön och rund.

Min kusin övertog iaf två av dem och kan kanske ha kvar någon.

[ATTACH=CONFIG]86243[/ATTACH]

Tack för den infon! Finns det något liknande på marknaden idag är det någon som vet kanske?
      Senast ändrad av Kalentas; 2016-08-11, 12:12. Anledning: felstavning!

Kommentera

Har ägt en sådan lr liknande fast orange
        Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av GADDA1976, 2022-10-08, 13:58
        2 svar
        512 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg nowinferior  
        Startad av MrRodarch, 2024-04-21, 22:42