Ni som har GoPro vid fisket. Har ni kameran på bröstet eller i hatten vid filmning? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ni som har GoPro vid fisket. Har ni kameran på bröstet eller i hatten vid filmning?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ni som har GoPro vid fisket. Har ni kameran på bröstet eller i hatten vid filmning?

Ni som har GoPro vid fisket. Har ni kameran på bröstet eller i hatten vid filmning?

Funderar att inhandla och vill veta vad som är bäst?

Och använder ni polaserings filter också?

Jag varierar. Blir snyggast så. Filmar lite när jag har den monterad på spöet, lite på bröstet, lite på huvudet och lite från nått träd. Alltid kul med olika vinklar . Tyvärr är det ju inte sådär jättekul att ha den monterad på spöet längre stunder om man har en lätt utrustning, eftersom spöet då känns jättetungt...
    Skitfiske!

Kommentera

Har den på bröstet, pinne eller huvudet och varierar lite allt eftersom.
      Köpte nytt båt, och där kommer det monteras lite fästen på olika ställen tillsammans med en goose-neck för att få ytterligare nya vinklar

Kommentera

Snor tråden lite, Vilken GoPro ska man igentligen ha jag var lite inne på en Hero3+ eftersom den passar i min buget men det finns ju även en annan GoPro som hetter Hero4 Session som är liten och bra, Vilken ska man ha ??
        There are two types of fisherman - those who fish for sport and those who fish for fish.

Kommentera

Beror väl på vad du vill ha

Hero3+ och Hero4 Silver är nästan samma kamera, men Hero4 Silver har en inbyggd pekskärm, och är lite dyrare. Om du dock vill ha skärm, kan det ju vara värt detta, eftersom det skulle bli betydligt dyrare att köpa till en extern skärm.

Hero4 Session är ju betydligt mindre och kompaktare, men på bekostnad av bildkvalitet... Så tänk över om du verkligen behöver det mindre formatet.

Själv har jag en Hero4 Silver och är mycket nöjd! Fråga på!
          Skitfiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av Erre Visa inlägg
            Snor tråden lite, Vilken GoPro ska man igentligen ha jag var lite inne på en Hero3+ eftersom den passar i min buget men det finns ju även en annan GoPro som hetter Hero4 Session som är liten och bra, Vilken ska man ha ??
            Jag har Hero 4 silver, och har varit sugen på att komplettera med en session.
            Dock såg jag detta klipp, och det gjorde att jag avstod.
            https://www.youtube.com/watch?v=4llDqPIaXyg

Skärmen till 4 silver är värd sina pengar, underlättar livet avsevärt.

Kommentera

Finns många vettiga china kloner också. Ofta till en fjärdedel av priset av en GoPro. Själv kör jag med Xiaomi Yi action cam. 7-800 spänn beroende på vart man köper den på nätet. Den filmar upp tilll 2K men mest användbart är att köra 1080P 60/50fps. Bra Sony Exmor R BSI CMOS chip i camen. Hyfsad optik och sammantaget är kameran helt klart jämförbar med hero 4 silver eller t.o.m. hero 4 black.
              Skulle man sumpa kameran kan man slippa gråta över de 3-4 tusen spänn man sumpat. Skönt att kunna slippa tänka på att vara rädd om camen hela tiden.
              Gott om tillbehör och denna kamera är kanske den klon som sålts mest i världen. Rekommenderar dock att köpa en verifierad europeisk version av kameran från tex banggoods eu sida. Det är långt till china om man skulle behöva skicka kameran i retur av ngn anledning.
              /Gustav

Edit/
              Har man camen på skallen blir det lite vingligare bild. På bröstet mer stabilt tycker jag. Men som de andra redan sagt så är det kul att byta kameravinkel lite så har man något att redigera sedan. Jag har en selfie pinne som jag fäster i min fiske väst och ett par stativ / klämmor / magnetfäste så man lätt kan sätta fast kameran på olika ställen.
              Polariseringsfilter? Ja absolut! Både effektfullt med mer markerad himmel med större kontraster och såklart mindre blänk o lättare att se fisken under ytan.
              Den stora bristen med dessa action cams är den lite trista extrema vidvinkel optiken. Den är såklart nödvändig för att man ska kunna filma utan någon sökare men egentligen ser man inte mkt av det som ligger mer än 5 m bort för allt blir så smått. Men det ser imponerande ut när man kastar. Ger intrycket av att man kastar mkt längre än det egentlugen är, hehe!
              Senast ändrad av Husse0416; 2016-05-24, 05:47.

Kommentera

Kör med sony as200v, 2-3 såna utan gps å skärm skiten till så är du uppe i samma pris som en gopro 4. Förutom att denna kameran kan spela in ljud utan å få de å låta som den är i en mugg, dessutom har den bildstabilisator vilket gör en jäkla skillnad på huvudet.
                Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Go PRO och dylikt är ju väldigt igår och man får ju inget perspektiv.
                  Satsa på typ

istället.

Kommentera

Jag kör på en SJcam4000 och det är ju tämligen bra.
                    Inte 60fps i fullHD men 30fps.

Kostar ju 600kr med så det är ju en bra början för att se om det är rätt för en eller inte.
                    Det var lite så jag tänkte gällande det, köper inget för 3k som jag inte vet att jag faktiskt kommer använda.

600kr är mer rimligt, och den är helt klart prisvärd. Fungerar tiptop!
                    Ingen fisk är chans för fisk.
                    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av GADDA1976, 2022-10-08, 13:58
                    2 svar
                    513 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg nowinferior