pytteliten gädda - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

pytteliten gädda

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Alessandro
    Äh, du är som Fagin i Dickens, dåligt inflytande både på folk och fisk.
    Angående ål, dom hugger sällan på drag, utan oftast på fisk, mask eller
    räka, så chansen/risken att en sån skall hugga på muminspöt är inte så stor.
    Ja..Jag är en usel människa..Och inte ens en mor kan älska mig.. :o)

Kommentera

P A
      Dessutom är jag snygg, charmig och sval, och det brukar attrahera honkön av alla arter..hehe
      Hm, nu börjar jag fatta varför jag inte har någon framgång bland honorna *L*,
      måste börja snygga till mig innan jag ger mig ut .

Alessandro
      chansen/risken att en sån skall hugga på muminspöt är inte så stor
      *skratt* skönt att höra då får mumin fortsätta följa med .Jag lånar gärna ut spöt om du blir sugen någon dag på riktigt fiske .
      Jag känner mig så fredags snäll så det gäller er andra också , såklart.

Kommentera

Om du gör dig riktigt snygg och sätter på dig fulfilter i solbrillorna så du tycker jag är snygg också, eller i varje fall lär dig ljuga om saken, så kanske du kan få tjata till dig en gäddresa i min räser..Men njurbälte är en fördel, eller i varje fall vältränade händer om jag får för mig att trycka på för fullt..Blir väldans studsigt med jerkräsern ser du..Och det vore välan synd med ofrivilligt bad..*överdriver lite..men det är ju fredag*.. :o)

Kommentera

Vad kaxig …
          Om du gör dig riktigt snygg och sätter på dig fulfilter i solbrillorna så du tycker jag är snygg också, eller i varje fall lär dig ljuga om saken
          Du och jag behöver väl knappast vara snygga för varandra ? Men jag skulle behöva lära mig ljuga mig riktigt snygg så jag får uppleva något snyggt.(på kroken)

Jag har alltid njurbälte med mig ut ,jag är beredd på tunga saker + några timmars slit med hantlarna på gymmet med i bagaget , styrkan har jag .
          Vi skulle kunna byt låna jerkräser med varann ? Slipper du uppleva ev ofrivilliga bad .=)

Kommentera

Tack för erbjudandet, men jag kör med guideline outcast spö till haspel och
            mitt Rozenmeijer eller Hell-Dawg spö till multi. Så nått mumin spö behöver jag inte låna.
            How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Farbror PA syftar på sin båt när han säger jerkräser och den lånar han inte ut till någon förutom W-son...
              How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av P A
                Allt du behöver är en båt eller en kompis med båt, så garanterar jag att du får ett par bra gäddor runt Stockholm. 6-8 kilo är faktiskt enormt enkelt här omkring på hösten. Större lite knepigare förståss.
                Jasså det säger du!

Se här vad elanen säger om fisket i mina hemmavatten:

Ursprungligen postat av elanen
                Beror nog på att fisket efter gädda,abborre och gös i vattnen runt Tyresö är stendött. Precis som det blivit i halva Östersjön. Vissa delar typ Muskö-området har det blivit en lyckträff att få en gädda eller gös.
                hur tror du jag lyckas med borrefisket nu i helgen?

mvh
                Jan Österholm

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro
                  Farbror PA syftar på sin båt när han säger jerkräser och den lånar han inte ut till någon förutom W-son...
                  *skratt* Jag förstod att han menar sin båt ,bara skojade när jag skrev att vi skulle byt låna .Jag har ingen båt .

Abborre fisket i Tyresö är inte dött , jag har fått flera små abborrar det finns säkert större . Träffade en kille som nyligen fick gädda i Tyresö .
                  Men det är halvdött

Kommentera

Cathkvinnan..Det fanns en tid då även jag var vältränad..Mer än i truten, alltså..hehe..
                    Äh, fan..Häng på någon gång vetja..Lovar att guida upp en fining åt dig, även om du inte bryr dig mer än om utsikten..;o)
                    Föresten så stod det i Svenskt Fiske / Sportfiskaren en gång för länge sedan att bästa sättet att fånga en gädda var att hålla upp en spegel. Sen när gäddan kom upp för att kolla frisyren, så klappade man snabbt till den i roten..hehe.

Österholm..Du vet..Elanen tror att ett vatten är dött när han inte får något..Du och jag vet ju att du halar feta emellanåt i dom krokarna.

Kommentera

Det får gå några pass innan min fisk desperation breder ut sig och jag börjar tjata på dig . Tack för erbjudandet !

jag har åkt båt med farbröder förut och de överlevde .

Vad är det för finingar du kan guida upp ? PA:
                      brukar attrahera honkön av alla arter
                      Du menar fiskar eller hur ?

Ska åka in och köpa lite prylar idag ,så tack för tipset hoppas de har speglar .
                      Om de i butiken inte fattar , vad för spegel osv. så hälsar jag från dig .
                      Okej ?!

Ha en bra dag .=)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av GADDA1976, 2022-10-08, 13:58
                      2 svar
                      511 visningar
                      0 gillar