pytteliten gädda - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

pytteliten gädda

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Cath, nån på fs som har en sån, tydligen bra. Sök på portabote...
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

• Tack igen .....jag läste tråden och det verkar bra

Jag hjälper dig självklart..Byta gädda mot smisk är allt för lockande för att gås miste om.. ;o)
      Hm…hoppas att du kan innan 9-11/9 …det är en evighet dit, du kan väl inte vänta på smisk så länge ?
      Förresten kanske ska tillägga att jag ”GER” efter gäddfångsten. Hur länge och hur många slag /sek räknas ut med hjälp av gäddans vikt , kan informera om detta när jag kommer på dropp in - jag behöver väl inte beställa tid det handlar väl om vanliga butiks tider ?

Kommentera

• Ursprungligen postat av cath
        Tack igen .....jag läste tråden och det verkar bra

Hm…hoppas att du kan innan 9-11/9 …det är en evighet dit, du kan väl inte vänta på smisk så länge ?
        Förresten kanske ska tillägga att jag ”GER” efter gäddfångsten. Hur länge och hur många slag /sek räknas ut med hjälp av gäddans vikt , kan informera om detta när jag kommer på dropp in - jag behöver väl inte beställa tid det handlar väl om vanliga butiks tider ?

du tar med dig en kamera va? antar att det är fler än jag som vill se hur detta slutar
        men skit i gäddan det är smisket vi vill se! eller smisk med gädda kanske?
        nä men skämt åsido, nu vill vi ha bevis på att PA kan guida upp en krokodil åt dig!
        http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Tack igen .....jag läste tråden och det verkar bra

Oroa dig inte..Här dräller du in när du vill mellan nio och sex..Fast lördag är stängt t.o.m sista september..
          Fast jag satt o funderade på en tur typ söndag förmiddag eller så..
          Lördag hade varit ballare, men nyss sa jag Ja till att jobba hos Flodin Marin mitt på dagen mellan 10 och 14..Sedan måste jag ditt o datt...*puh*
          Men ser fram emot at "få" ordentligt..Så det får välan bli en redig madam där då som man är kvalificerad.. ;o)

Kommentera

• trashmasta
            du tar med dig en kamera va? antar att det är fler än jag som vill se hur detta slutar
            Är du över 18 år så är du välkommen att sitta på första parkett .
            Skriv upp dig på listan .;=)
            jag tar med kameran jag känner på mig att PA vet var krokodilerna finns .

PA
            Fast jag satt o funderade på en tur typ söndag förmiddag eller så..
            kanske söndag den 4 /9 ?grejen är den att jag kanske ska jobba kl 17.00 men vist borde man hinna få något ….om vi kör från 6.00 , det ordnar sig .
            Vad kul det ska bli
            Är ofta i bildgalleriet och dreglar vet precis vad jag vill ha för storlek
            Men ser fram emot at "få" ordentligt..
            det kommer även bli bra för dig med …tar med mig mitt 8fot spö ….

PA är du en 1 timmers fiskare ? ..bara så du vet, jag är envis jag kommer få en:=) …skulle vara glad om du höll huvudet på den- för jag vill hålla den en stund innan den återsätts , gosa lite ,måste också få ägna mig åt mina böjelser

Kommentera

trashmasta
              Är du över 18 år så är du välkommen att sitta på första parkett .
              Skriv upp dig på listan .;=)
              jag tar med kameran jag känner på mig att PA vet var krokodilerna finns .

PA
              kanske söndag den 4 /9 ?grejen är den att jag kanske ska jobba kl 17.00 men vist borde man hinna få något ….om vi kör från 6.00 , det ordnar sig .
              Vad kul det ska bli
              Är ofta i bildgalleriet och dreglar vet precis vad jag vill ha för storlek det kommer även bli bra för dig med …tar med mig mitt 8fot spö ….

PA är du en 1 timmers fiskare ? ..bara så du vet, jag är envis jag kommer få en:=) …skulle vara glad om du höll huvudet på den- för jag vill hålla den en stund innan den återsätts , gosa lite ,måste också få ägna mig åt mina böjelser
              Förmiddagsfiske är perfa för mig..Kanske måste repa med bandet fram på seneftermiddagen..Ska bli kul att få se dig dreggla..hehe.
              Och åttafotaren kommer svida bra..

Jag gör allt från 1 timme till hela dagar beroende på humör..Och om jag blir loj, så kan jag slappa i båten som få medans andra dänger sig grönblå.. :o)

Gosa får du så gärna..Och hålla i huvudet med om du vill..Men vill du helst att jag håller huvudet medans du gosar, så inte mej emot..Bara du blir nöjd i dina böjelser.. :o)

Nu är det bara att hoppas på rätt vindar o.s.v. så dom står där dom ska o vi slipper leta allt för mycket. Kan ta med några specialare så du kan låna o inte behöver förköpa dig innan..

Men mer prat om alla detaljer när vi ses..Hade hoppats på idag, men du kommer när du kommer.. :o)

Kommentera

• Och visst ja..Det är kallt o blåsigt på sjön..Så bra kläder och brillor mot fartvind och insekter..Småflugor i ögonen i hög fart gör ont..!! :o)

Kommentera

• Nu stänger vi butiken
                  Hör av dig
                  4me[at]hemsida.net
                  Byt ut [at]

Kommentera

• Ursprungligen postat av Cath ej inne
                    Nu stänger vi butiken
                    Hör av dig
                    4me[at]hemsida.net
                    Byt ut [at]
                    Avhörd.. :o)

Kommentera

• Nu öppnar jag igen …
                      Har e-post problem …
                      Och visst ja..Det är kallt o blåsigt på sjön..Så bra kläder och brillor mot fartvind och insekter..Småflugor i ögonen i hög fart gör ont..!! :o)
                      Okej då vet jag …det är alltså dresscode som gäller …hade beställt sol , tänkte ligga och gotta mig medans du lockar upp henne sen sätter du honan i mitt knä.

Jag menar jag kommer faktiskt betala för denna tur,
                      har putsat upp spöt så det är klart .
                      Vill du att jag tar bort öglan så gör jag det. Är det i strömmen du ska visa mig gäddan
                      Eller har du den någon annan stans …källaren kanske …?*blink*

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av GADDA1976, 2022-10-08, 13:58
                      2 svar
                      511 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg nowinferior  
                      Startad av Willard, 2023-12-16, 11:28