Helt sjukt gytt!... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Helt sjukt gytt!...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Helt sjukt gytt!...

Är helt ny på de här med jerkbait men ja köpte mitt första spö för ca en månad sen men de va för lätt jerk så ja köpte ett buster stiff fick de i förra veckan och isen började ju släppa så de blev ett par kvällars övning inne vid en badstrand för att få till den rätta knycken på betena.Har lyckats lura en fiskepolare att åxo köpa ett jerkset så vi bokade att vi skulle ut å prova jerka nu i söndags 05-04-03 slängde upp båten på en kärra å drog till en sjö som vi har spinnfiskat i en gång tidigare för ett år sedan.Kallas väder vi hade ett par känn dom två första timmarna å sen tyckte ja att ja kännde något igen gjorde ett halvhjärtat motthug å pollaren fråga "hade du?" ja vet inte sa ja samtidigt som ja känner att ja inte får kontakt med min BUSTER JERK å då ser ja bar att min lina kommer farande i en Jävlar fart snett förbi båten!Och ja får kontakt men då vänder den och sticker rätt under båten har inte fått känna på kraften än så har ingen aning om hur stor den e, kämpade med att få in all lös lina.Men nu hade ja bra kontakt med gäddan den ville gå in i ankar linan så ja streta imot å så kom den fram å visa sej lite grann de såg ut å va en fem kilos lika med mitt PB sen börja de tjuta i slirbromsen men efter en stund fick ja in den mot båten igen å då såg vi shit de kan ju fan va en 7-8kilos och ja såg att jerken satt ju inte så där jätte hårt den gjorde en liten rusning till sen börja den bli lite trött polaren skulle ta den med håven ja sa lägg ner de den går aldrig i håven!Men han tog fram den å ja va så koncentrerad på att jobba lungt för att inte kroken skulle släppa ja får in den mot båten den ligger på sidan i ytan ganska trött polaren står berädd med jätte håven huvudet och ca två decimeter till går väl in sen får den värsta frispelet plask skvätt trasell håven går sönder men gäddan e fortfarande kvar delvis i håven så till sist så lyfter håvkillen bara i de som finns kvar av håven och gäddan följer med upp i båten ligger typ på mina fötter och vi bägge två "FAN VA FET GÄDDA" den måste ju väga tio kilo minst!!!...... då börjar ja fatta att ja fått min första tio klubbare.Så jävlar glad ja blev mitt första jerkpass å så får man en gädda på 11.83kg ökar pitt PB med 6.8kg helt sjukt!!!! [/IMG]
    Bifogade filer

Wow, underbar fiskehistoria. Kul att ni fick upp den, man blev ju lite nervös när man läste...
    och... STORT grattis till fångsten.
    Senast ändrad av GäddJävel; 2005-04-10, 19:12.

Kommentera

Grattis som fan! Väntar själv på den stunden!

mvh/Jon
      - Öland, Kalmarsidan och Smålands insjöar -

Kommentera

Jo grattis till en fin gädda!? Men nu får du be din polare och slänga håven eller så får ni köpa en karphåv?!

Kommentera

Bra början på fiskesäsongen kan man säga... Kul!
          LaSsE

Kommentera

Grattis som fan! Biten på jerkbait nu kan jag tänka hehe.. Jag väntar själv på mitt första riktiga pass, kanske blir något liknande?

Ps. Tips: Släng in några punkter och ny mening här och var när du skriver, mycket enklare att läsa!

Kommentera

Det är bara att lyfta kepan och grattulera!
              Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Underbar story!

Grattis som fan!

En bra påminnelse om att det kan smälla var, när och hursomhelst!
                Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Fan! Nu vart jag tänd på att skaffa mer prylar. Läcker story Tack!

Kommentera

Härligt Riktigt grym gädda, huvudet ser enormt ut. Grattis!!
                    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av GADDA1976, 2022-10-08, 13:58
                    2 svar
                    518 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg nowinferior  
                    Startad av MrRodarch, 2024-04-21, 22:42