Jag är ute efter en kamera som inte är alls för dyr men funkar utmärkt när man fiskar. Har insett att jag inte kommer så långt på min gamla mobilkamera som inte har någon blixt. Kvälls bilderna är knappt värda att fota. Jag är inte ute efter någon systemkamera eller liknande utan en digital kamera som kan ta hyfsade bilder när vi fiskar. Något förslag?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Köpa kamera för fisket
Collapse
X
-
Pentax Optio WG-2.
Har själv denna trevliga lilla skapelse till min kajak, tål vatten (ner till 10m djup enl. tillv. ?) är slagtålig mm. Tar riktigt bra bilder för klassen.
Plus att den har en del att erbjuda som trådlös fjärr samt en del andra funktioner.
Finns med och utan GPS, då får du long. lati. kordinaterna för fångsten i bildinformationenDet finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
-
För allt i världen välj en kompaktkamera, om du inte har intresse så tar de lika fina bilder som en billigare system och vem använder avancerade manuella inställningar? Inte jag iaf. Köpte själv en Canon Powershot S100 när den kom, kanon nöjd. Hörde runt och kollade mycket med både riktiga fotografer och hobbyfotare. Det genomgående var att Canon verkade vara ledande i den världen. För den saken inte sagt att du ska köpa Canon.... Försök hitta utgående eller nån modell som vart med ett tag. Köpte min för 4195 tror jag och nu får du den för ca 3500. Kanske lite dyrt men med tanke på allt annat man slänger pengar på så tycker jag det är värt att få fina bilder.... Kolla på http://www.cyberphoto.se/. De gör egna tester av alla kameror....
Kommentera
-
Har en gammal Sony Cybershot som jag köpte för några år sedan för runt 500kr som nu agerar festivalkamera, billig, tar hyfsade bilder och är smidig.
Jag anser ju dock att en Systemkamera eller annan "Dyrare" kamera är nödvändig om man vill utnyttja C&R men samtidigt föreviga minnet med bästa möjliga kvalitet.
Jag använder mig av en Canon EOS 450D och ångrar inte en sekund att jag la runt 8000kr på en kamera.
//Linus
Kommentera
-
Är det en ren fiskekamera skulle jag personligen välja en Olympus eller Pentax i deras vatten/stöttåliga serier. Båda 2 gör bra kameror inom denna typ.
Har en gammal mju som tjänat mig länge och aldrig dött. Numer har jag systemkamera dock men du kan inte behandla dom på samma sätt.
Kommentera
-
för fiske och dyl använder jag helt klart helst en liten kompakt kamera, systemväskan stannar hemma.
canon är absolut canonbra på små pocketkameror, bäst är deras G 1X, efterträdare till G12:an som är super den med, G11 ska du undvika, den var inte alls bra då den hade för många megapixlar för sin lilla sensor, om du går på en beggad.
Poweshot S100 är en annan höjdare, som är mer kompakt.
sedan ska man komma ihåg att det är få kameror oavsett märke som är direkt dåliga.
det gäller bara att ställa rätt krav på kameran i förhållande till priset.
Alla kameror innehåller linser, och riktigt bra linser är ALDRIG billiga, det går helt enkelt inte att förena.
Kommentera
-
Canons kameror är kanon! Annars, så har du ju Go Pro. Optimal fiske kamera som du kan ha på huvudet när du drillar b.la. Vattentät till 60 cm. Undervattens hus finns också.
GoPro HD Hero 2 with the Eye of mine flat lens. Filming my Koi pond underwater. Very impressed with the flat lens! so much better than previous footage with ...
Senast ändrad av Jock Scott; 2012-08-13, 19:58.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av MrRodarchHej,
Var ut på Vänern och fiskade gädda här om dagen och drog en 109cm smällfet förleksfisk....1 Foto-
Kanal: Bilder & fotografier
2024-04-21, 22:42 -
-
av PPalmHej! Jag och min sambo har varit ute och fiskat på samma plats ett par gånger nu, och enbart fått upp...4 Foton
-
Kanal: Bilder & fotografier
2024-06-18, 16:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av GADDA1976, 2022-10-08, 13:58
|
2 svar
510 visningar
0 gillar