30-kilos gädda - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

30-kilos gädda

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tror tyvärr inte den vägde 30 kg!

Kommentera

Jag tror det. Likaväl tror jag på Åke Nilsson 21, 45 kg från lödde å, klockrent Sveriges största dokumenterade spöfiskade gädda. Andra större kan ha tagits men den är nära nog helt säker..Det verkliga svenska rekordet.

Kommentera

Om man nu jämför den här gäddan med en torsk som väger 30kg så är gäddan j-ligt liten och vikten skulle vara den samma ??? nej jag tror inte för ett ögonblick på fiskehistorier.
        Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Reagerade också på de här med bilen ser ut som om han har 35 tummare på den eller nåt :P

Kommentera

Den andra länken var de tydligen trojan i, norton antivirus varnade iallafall för det.......

Kommentera

Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
              Jag tror det. Likaväl tror jag på Åke Nilsson 21, 45 kg från lödde å, klockrent Sveriges största dokumenterade spöfiskade gädda. Andra större kan ha tagits men den är nära nog helt säker..Det verkliga svenska rekordet.

Jag tvivlar inte heller på Åke Nilssons gädda från Lödde å på 21,45 kg. Gäddor på över 20 kg existerar utan minsta tvivel!!

Däremot tror jag inte en sekund på att gäddan på bilden väger 30 kg. Ser helt enkelt inte möjligt ut, tyvärr. Hade varit jättekul om den gjorde det men tyvärr tror jag inte det...inte ens i närheten faktiskt. 30 pound möjligtvis

Titta bara på gäddan från Holland på 19,5 kg och betänk att denna gädda skulle väga 11 kg mer...aldrig!!
              Senast ändrad av PederE; 2009-05-04, 17:42.

Kommentera

En sån gädda skulle sitta fint på kroken :P
                Kokt brax är fint de !

Kommentera

Varför godkändes inte Nötzlis gädda? Är väl tagen enligt samma princip som inplanterade karpar i privata vatten? Vad säger regelboken?

Hur räknas en fisk som är stor och tagen av samma fångstman två ggr? Exv. om man planterar in fjällkarpen Berit och fångar henne på söndag vägandes 22 kilo och sedan påföljande torsdag då hon har ätit upp sig på ett kilo boilies? Har jag då fått en på 22 och en på 23, eller hur resonerar man?
                  Allt är mört som glimmar!

Kommentera

Ursprungligen postat av Lucius Visa inlägg
                    Varför godkändes inte Nötzlis gädda? Är väl tagen enligt samma princip som inplanterade karpar i privata vatten? Vad säger regelboken?

Hur räknas en fisk som är stor och tagen av samma fångstman två ggr? Exv. om man planterar in fjällkarpen Berit och fångar henne på söndag vägandes 22 kilo och sedan påföljande torsdag då hon har ätit upp sig på ett kilo boilies? Har jag då fått en på 22 och en på 23, eller hur resonerar man?
                    Beror väl hur man resonerar. I en tävling räknas fångsttillfällena och den vikten fisken har då. Dvs i svenska specimentävlingen till exempel kan du registrera samma fisk 3 ggr. under ett år och få poäng för alla tillfällen, om fisken är tillräckligt stor.

Dock är det inte så enkelt som att man kan ta en fisk en vecka, mata ett kilo boilies och sen ta fisken igen.

Iallaf inte i ett normalt vatten.

Kommentera

Tror nog den väger sina 30kg, skulle mannen hålla upp gäddan helt från marken skulle den hamna uppe vid hans armhålor, vilket styrker att den förmodligen är 146cm. Fisk som hålls "rakt upp och ner" som denna tenderar även att kunna se "taniga" ut på bild, vilket denna trots det inte gör, han försöker heller inte få gäddan att se större ut än vad den är med typ vidvinkel eller att han håller fram fisken osv.
                      Fotograferad "bättre", framförallt närmare fisken, med gäddan tex. i famnen eller liknande, skulle få den till ett "monster"....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av GADDA1976, 2022-10-08, 13:58
                      2 svar
                      512 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg nowinferior  
                      Startad av MrRodarch, 2024-04-21, 22:42