tänk på att upp farten lutar så markfri gången ser större ut. tänk på att gäddan inte är lyft från marken! helt klart störst gäddan jag sett på bild.lekte lite med mått bandet tycker längden stämmer ganska bra om snubben är kring 185cm?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
30-kilos gädda
Collapse
X
-
crille p
Ursprungligen postat av Ramon DekkerJag är tveksam till om den verkligen väger 30 kg, tycker också det där med bilen och det mystiska kjoltyget i bakgrunden talar för sig självt =)
Stor är den, men om man jämför med min vovve som väger 28-30 kg så är jag tveksam. =)
Kommentera
-
30-kilos gädda
Gäddan i fråga blev som snipa inplanterad som enda rovfisk i en liten näringsrik sjö fullproppad av karp och ruda. Dukat bord. När vitfisken kraftigt minskade slängde de ut ett nät och tog den. Jämnför med svenska rekordborren, uppdämnt bäck, extrem produktion obegränsat med mat...
Kommentera
-
Jag tror själv helt klart på uppgifterna, tittar man på fisken ser man hur grymt grov den är, och den är rätt lång med, tänk på att den dessutom släpar i marken. Det enda som inte ser "stort" ut är skallen, visserligen är den stor men inte så där groteskt stor som vissa gäddor, men om den bara var 12 år gammal förklarar det saken.
Hemi, vet du var det finns mer info om denna fisk? Helst online, men nån tidningsartikel duger med. Det enda jag visste var vikten och att den kom från Tyskland, det var det enda som stod i artikeln (som för övrigt handlar om stora gäddor i Europa, intressant artikel för de som har den tidningen). som bilderna kom ifrån.Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/
"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson
Kommentera
-
Ursprungligen postat av DaBbEJa, hissad ala ghetto-pimp-style. säger då det.. att det alltid ska kännas som att det är orent mjöl i påsen när sånna här monster kommer på tal.
/DaBbE
Det finns exempel på ”jättegäddor” som inte varit något annat än ett något klumpigt fotomontage av någon annan fiskares stora gädda.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
30-kilos gädda
Be Best, de gäddor som Jurg N. köpte levande av yrkesfiskare (19,0/25,0/28,35 kg) är ursprungligen tagna i Bielersjön en om jag fattat det rätt stor djup alpsjö. Däremot är ju värdsrekordgäddan på spö, vill minnas att den vägde 25,5 tagen i en grusgropssjö. Petey 21, alla fiskare är väl intresserade av monstergäddor fullt naturligt. Uppgifterna har stått vid skilda tillfällen i FJ, mina uppgifter är inte från den artikel du nämnde. Kolla med FJ. Möjligtvis har jag även någon annanstans oxå läst om fisken ifråga. En möjlighet måste ju vara tyska onlinesidor.
Kommentera
-
jurg nötzil var ju en stor fuskare men det som jag tycker är det intressantaste med hans jätte gäddor är att dom verkligen var så stora som han upp gav o inte ett klumpigt foto montage eller en 17kgs som med fiskarmoms blev 22kg. dom gäddorna visar att om en gädda har obegränsat med föda så kan den nå dom sanslösa vikterna.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av MrRodarchHej,
Var ut på Vänern och fiskade gädda här om dagen och drog en 109cm smällfet förleksfisk....1 Foto-
Kanal: Bilder & fotografier
2024-04-21, 22:42 -
-
av PPalmHej! Jag och min sambo har varit ute och fiskat på samma plats ett par gånger nu, och enbart fått upp...4 Foton
-
Kanal: Bilder & fotografier
2024-06-18, 16:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av GADDA1976, 2022-10-08, 13:58
|
2 svar
513 visningar
0 gillar