30-kilos gädda - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

30-kilos gädda

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av grindpalm
    Jag tror faktiskt inte att den väger 30 kilo. I så fall skulle man kunna dela den i tre delar som alla väger 10 kilo, eller hur. Jag tror verkligen inte att det skulle vara möjligt om man utgår från den översta av dessa bilder.
    Eller tänk att den skulle motsvaras av tre stycken tio-kilosgäddor. Nej, det gör den inte.
    Den är ruskigt stor, men inte väger den 30 kilo!
    om detta är den tyska grusgrops gädda jag tror det är!? så ska den väga de uppgivna enligt div tidskrifter!

Kommentera

Jag tycker han e ganska stark för att hålla en 30 kgs gädda sådär men jag har säkert fel...
      //Me

Kommentera

Av bilden att döma måste man ha en mindre grann kvinna och tyrolerhatt för att fånga de verkligt stora gäddorna! Även en mersa bör ingå i utrustningen. Det du Danne!

För att vara otränad verkar mannen vara väldigt stark i armarna. Ägnat sig åt en del ölhävning kanske? Starköl? Tycker att en 30kg madam borde kännas mer i armarna när man håller den.

Gubben verkar inte särskilt lång. Genom att mäta upp samma längd på mig som på gubben uppskattar jag gäddans längd till ca 130 cm. Jag är 180.

Gäddan är död. Jag kan alltså böka i den en del bly om jag vill ha den extra tung, fast frågan är väl om den väger 30 på bilden. Den kanske gjorde det på vågen.

Jag tror inte på viktuppgifterna när det gäller den gäddan.
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

När vi ändå pratar om bilen...
          Ser det inte ut att vara otroligt hög markfrigång? Kofångaren är HÖGT över marken....
          Kanske är små små människor.....
          Att fiska är ju faktiskt riktigt kul!

Kommentera

Satan i gatan och shit pomfritt Får ju mitt PB att framstå som aptitretare före frukosten Tror nog mycket väl att den väger 30 pannor ser ju helt enorm ut
            Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Grymt tjock gädda..men 30kg? Ser lite kort ut för att väga 30 pannor. Får väll prova hålla en 30kg hantel i enhandsgrep nästa gång jag e på gymmet...eller när jag drar en 30kg i Lödde!

Tight lines!

Kommentera

30-kg gädda

Gäddan var 146 cm lång, 12 år gammal. Inplanterad som snipa i en blott 2 hektar (100 x 200 m) stor sjö. Tidigare fanns det bara vitfisk i sjön. Nätfångad. Den vägde 30,47 och är världens största dokumenterade gädda.

Jurg.N,s 28,35 kg,s var fö oxå 146 cm. Den sistnämnda var ju annars yrkesfiskad i Bielerjön, köpt och ipyttsad i hans privata damm. Yrkesfiskarna levererade ju 19, 25, 28,35´kg.
                Senast ändrad av Hemi; 2004-09-24, 22:17.

Kommentera

Ursprungligen postat av Hemi
                  Gäddan var 146 cm lång, 12 år gammal. Inplanterad som snipa i en blott 2 hektar (100 x 200 m) stor sjö. Tidigare fanns det bara vitfisk i sjön. Nätfångad. Den vägde 30,47 och är världens största dokumenterade gädda.

Jurg.N,s 28,35 kg,s var fö oxå 146 cm. Den sistnämnda var ju annars yrkesfiskad i Bielerjön, köpt och ipyttsad i hans privata damm. Yrkesfiskarna levererade ju 19, 25, 28,35´kg.

Helt klart förbannat fet gädda!!! 146 cm, hmm.. isf måste snubben på
                  bild vara närmare 2 meter lång.

/DaBbE
                  Ohh shoo, ain´t this a fine howdy doo!

Kommentera

Ursprungligen postat av DaBbE
                    Helt klart förbannat fet gädda!!! 146 cm, hmm.. isf måste snubben på
                    bild vara närmare 2 meter lång.

/DaBbE
                    ... och bilen skapligt hissad där bak!

140 cm når upp till in i armhålan på mig, som är 180 cm i strumplästen och i övrigt av samma fettklass.... Hmmmm
                    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest
                      ... och bilen skapligt hissad där bak!

140 cm når upp till in i armhålan på mig, som är 180 cm i strumplästen och i övrigt av samma fettklass.... Hmmmm
                      Ja, hissad ala ghetto-pimp-style. säger då det.. att det alltid ska kännas som att det är orent mjöl i påsen när sånna här monster kommer på tal.

/DaBbE
                      Ohh shoo, ain´t this a fine howdy doo!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av GADDA1976, 2022-10-08, 13:58
                      2 svar
                      510 visningar
                      0 gillar