Vackraste gäddan någonsin? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vackraste gäddan någonsin?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

fiskarna på bilderna är inte albino
    sysn ganska enkelt då dom har pigment i ögonen
    The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?"

Kommentera

Jag tror nog att en albinogädda får det jättejobbigt att överleva sitt första levnadsår.
      Betänk alla större syskon, morsan och farsan, samt abborrar och gösar som finns i närheten när man försöker gömma sig i grönfodret.
      Då vill man inte lysa som en fyr i mörkret...
      [FONT=Comic Sans MS][/FONT]

Kommentera

Om detta är en albinogädda eller inte låter jag vara osagt, men den ser minst sagt blek ut och möjligen en antydan till röda ögon. Har försökt hitta info om albinogäddor, det verkar som att de möjligen finns men verkar vara extremt sällsynta, hittar än så länge ingen annan bild än denna.
        Bifogade filer
        Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

HAr fått en gädda som bytte teckning på mitten, men det var först efter att vi släppt tebax denna vi kom på vilken grym bild det skulle blivit JAg vet att Björn Blomqvist har fotat s.k. leopardgäddor.
          Dom är mönstrade över hela kroppen SKITFINA!
          sigpic

Kommentera

Den här silver / blå gäddan tog jag i vintras och det är den vackraste gädda som jag har sett.
            Bifogade filer
            !!!!!

Kommentera

Jag har lagt upp ett par bilder i fotoalbumet med "mycket" teckning:

En liten:

En större:

Tagna i samma sjö. Alla gäddor i sjön har inte så mycket teckning på magen, men en hel del har.

/Martin

Kommentera

Hybrid?

Ursprungligen postat av Petey21
                Hittade denna bild på UFF's sajt som postades i länkforumet (första gäddbilden i deras galleri), detta är den vackraste gäddan jag någonsin sett, helt otrolig teckning!

Någon som har fler bilder på otroligt vackra gäddor (behöver ej vara stora, bara de har en vacker och/eller annorlunda teckning)?
                Var var den där tagen? Ser verkligen ut som en hybrid mellan muskellunge och vanlig gädda! Om det var i svenska vatten så är det kanske en riktig sensation, musky ska/kan väl inte finnas här? Läs mer om hybrider på http://www.muskies101.com/muskyvspike.htm

Kommentera

Ursprungligen postat av Rasmus
                  Riktigt fin! Någon som sett eller hört talas om albino gäddor? Eller om de överhuvudtaget finns, de borde ju gå åt rätt fort då de inte har något camouflage. Men hade vart ricktigt snyggt med en nästan kritvit pike.
                  men "laxgäddor", som jag berättade om på telefon. hoppas att polaren får tummen ur snart, så att jag kan lägga upp en bild på en helt silverblank gädda på 5,9 kg.
                  achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
                  \m/

Kommentera

Vackraste gäddan någonsin

Pete 21, verkligen vacker!..jag har fått en sådan, liknande gädda en gång, naturligtvis den finaste jag fått. Den högg en sommarnatt 00.25 på en waxholmsgrynna på en hastigt och ytligt invevad cisko cid tiger stripe 600. Brorsan trodde vi skulle gå lottlös men jag visst att de stora sommartid hugger på natten. Vikt ?..9,6 längd 107 cm. Vilken fisk...

Kommentera

Precis min tanke Petrus!Väldigt likt en muskie,och jag har för mig att någon organisation i Americat hade kollat på någon undervattens film från Sverige och sett en Muskie/pike blandning..
                      Har även hört att det gjordes vissa försök i någon Svensk sjö,med att sätta ut Muskies..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av GADDA1976, 2022-10-08, 13:58
                      2 svar
                      513 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg nowinferior  
                      Startad av MrRodarch, 2024-04-21, 22:42