varför så små krokar? till drag har man ju minst 2/0 för denna storlek...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Artikel: Gäddmete del 3, av Luis Rasmussen
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av jämtlandgädda Visa inläggvarför så små krokar? till drag har man ju minst 2/0 för denna storlek...
Kommentera
-
Kul läsning. Men jag har enorma problem att få betesfisk. Jag har provat sill och makrill men det går inte att jämföra med levande fisk.
Jag använder kastnät mestadels och visst får man alltid upp ett gäng men inga mängder. Speciellt inte nu på hösten. Men vad tror ni om mörtnät? Dör fisken direkt? Man vill ju ha pigga och glada mörtar
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Samos Visa inläggKul läsning. Men jag har enorma problem att få betesfisk. Jag har provat sill och makrill men det går inte att jämföra med levande fisk.
Jag använder kastnät mestadels och visst får man alltid upp ett gäng men inga mängder. Speciellt inte nu på hösten. Men vad tror ni om mörtnät? Dör fisken direkt? Man vill ju ha pigga och glada mörtar
Kommentera
-
Jag har en mörtstuga ligger i just nu där jag vet att det finns massor av betesfisk. Har kollat den två gånger utan att det legat nåt i. Jag byggde den själv och börjar fundera på om hålen blev för stora så att fisken hittar ut igen. Eller så smakar mina grötbollar snusk.
Kommentera
Kommentera