hur många har tappat fisk på grund av avbiten lina jag tror inte det kan vara många man gör ju mothugg när fisken tar så den sitter imungipan, sen förstör tafsen gången på dom flesta betena enda gången tafs kan vara bra att ha är när man metar gädda och man väntar med mothugg tills den har svaltbetet, fiskar man med flätlina så är risken minimal jag är 52 år gammal har aldrig fiskat med tafs den största risken är att knuten är dålig eller linan sliten om man tappar fisk möjligvis att man själv sitter och sover så man inte hinner göra mothugg. !! ps någon som kan bevisa attfisken bitit av linan isverige skulle vara roligt att veta
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Artikel: Att tillverka en titantafs av Grävlingen
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av DarkpikeRolle Visa inläggHaha är ju så om man vuxit upp på att bara kolla på film och inte läst så mycket böcker. Läs om den ett par ggr så kanske det klickar
Jag har inte varit ute och fiskat på flera år och kanske var det därför som jag inte sjönk in i texten.
Det här forumet verkar vara fyllt med bra tips för övrigt..
Kommentera
-
Alltså, visst skulle jag kunna göra en video, men artikeln var till just för fiskesnack!
Tycker själv att jag höll det relativt kort och rakt på sak!
Om man läser mellan bilderna bör man fatta, om det är något ni tycker ska ändras så kan ni ju hojta!
För övrigt kan vi ju ta tafsdebatten någon annan stans.....Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av totte57 Visa inlägghur många har tappat fisk på grund av avbiten lina jag tror inte det kan vara många man gör ju mothugg när fisken tar så den sitter imungipan, sen förstör tafsen gången på dom flesta betena enda gången tafs kan vara bra att ha är när man metar gädda och man väntar med mothugg tills den har svaltbetet, fiskar man med flätlina så är risken minimal jag är 52 år gammal har aldrig fiskat med tafs den största risken är att knuten är dålig eller linan sliten om man tappar fisk möjligvis att man själv sitter och sover så man inte hinner göra mothugg. !! ps någon som kan bevisa attfisken bitit av linan isverige skulle vara roligt att veta
Bra beskrivning och jag håller med om att man borde kunna förstå denna instruktion om man har en någorlunda bra läsförståelse.
Kommentera
-
kanon!
Bra och enkel guide, precis som det skall vara!!
5/5 från mig oxå.
Ett litet tips om man inte vill hålla på att elda på krympslangen är att använda sig av varmt/kokhett vatten istället.
Koka upp vatten och häll det i en mugg, doppa sedan ned tafs och krympslangen i det varma vattnet och vips, så är det färdigt
//Fredrik.
Kommentera
-
Tänkte bara meddela att en Illex Chatterer från http://www.barabete.se kommer skickas under morgondagen.
För er som vill kika närmare på betet så kommer en direktlänk här:
C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inläggHar inte märkt att titan brister! I alla fall inte Titanium tooth proof! BOA däremot har jag hört talas om att den kan gå av!
Kommentera
Kommentera