Sveriges kanske största gädda. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sveriges kanske största gädda.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Sveriges kanske största gädda.


    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


    /Stefan

  • #2
    Rena ynglet, här är en riktig fiskehistoria... "Tappade samma gädda 2 ggr.
    Den vägde 28 kilo.
    Södra Norrland, minns inte om det var 97 eller 98 men fasen vilken fisk
    Efter andra gången bad jag att få låna grannens studsare, han frågade om jag ville knäppa bäver, när jag svarade att jag skulle jaga gädda skrattade han gott
    Några dagar senare ringer en annan granne och säger att de hittat min wobbler och ber mig komma och hämta den.. när jag kom dit pekade de in i garaget och sa att jag fick ta ut den själv.
    Ca 140 lång, och ett gap som påminner mer om krokodil än gädda.."

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg

      Rena ynglet, här är en riktig fiskehistoria... "Tappade samma gädda 2 ggr.
      Den vägde 28 kilo.
      Södra Norrland, minns inte om det var 97 eller 98 men fasen vilken fisk
      Efter andra gången bad jag att få låna grannens studsare, han frågade om jag ville knäppa bäver, när jag svarade att jag skulle jaga gädda skrattade han gott
      Några dagar senare ringer en annan granne och säger att de hittat min wobbler och ber mig komma och hämta den.. när jag kom dit pekade de in i garaget och sa att jag fick ta ut den själv.
      Ca 140 lång, och ett gap som påminner mer om krokodil än gädda.."
      Det förstår jag att han fick ett gott skratt.

      Det har ju skrivits en del i FJ om gäddorna i Hornavasjön, Arjeplog om gädda runt 30 kg fast den var nätfångad.
      Den lever gott på ädlefisken där.
      Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


      /Stefan

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg

        Det förstår jag att han fick ett gott skratt.

        Det har ju skrivits en del i FJ om gäddorna i Hornavasjön, Arjeplog om gädda runt 30 kg fast den var nätfångad.
        Den lever gott på ädlefisken där.
        Ja Vättern kanske inte är rätt vatten för den riktiga gammelgäddan.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg

          Ja Vättern kanske inte är rätt vatten för den riktiga gammelgäddan.
          Nej, det är den inte även om det har tagits några gäddor på +10 kg i pölen.
          Jag har själv en på trolling på drygt 7 kg. Kort o fet var den.
          Jag fick den en bit norr om Ölands brygga, söder om Gränna när jag och ett ex var ute och fiskade.
          Hon bodde i byn Öland.
          Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


          /Stefan

          Kommentera


          • #6
            Svenskt sportfiskerekord är på 21,070 kg.

            https://www.sportfiskarna.se/Storfiskregistret/Sportfiskerekord-sötvatten?regid=204449

            Olshammar ligger uppe vid n änden på Vättern i Askersunds kommun.
            Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


            /Stefan

            Kommentera


            • #7
              En helt fantastisk gädda.
              Bilden där den ligger på båtdurken och är sådär orimligt fet men ändå vacker, som en gravid kvinna. Antar att dom flesta här inne inte har fångat en gädda som är 137 cm lång, kanske inte ens i närheten. Själv så är jag 27 cm ifrån och jag kan bara tänka mig vilket jävla monster det måste vara om jag jämför med dom fetaste gäddorna jag har fått tidigt i januari, februari och sedan förlängt med nästan 30 cm.

              Jag kan knappt få i min 3:åring på under 1 m i bilstolen om han inte är på humör, kan tänka mig att det känns i underarmarna att hålla i det där monstret.
              Återigen, en helt fantastisk gädda.
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
              8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

              Kommentera


              • #8


                Kan inte forumet kräva att de första inläggen ska godkännas av moderator? De här spelreklamnissarna dyker upp här med jämna mellanrum och skriver sitt elände.
                Senast ändrad av Rospigg; 2024-07-03, 19:59. Anledning: Tog bort inlägg med smyglänkar för säkerhetsskull.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg
                  Jag köpte en Hjälpa till Pall från MontessoriKidz.se och är verkligen imponerad. Byggsatsen var enkel att montera, och materialet känns robust och hållbart. Min son älskar att använda pallen för att nå upp till köksbänken och hjälpa till med matlagningen. Det är en perfekt kombination av lärande och praktiskt användande. Rekommenderas varmt!
                  Sveriges kanske största gädda är verkligen en imponerande fångst! Att fånga en gädda av sådant kaliber är en dröm för många sportfiskare. Denna fisk visar inte bara på naturens otroliga storlek och kraft utan också på skickligheten och tålamodet hos fiskaren som lyckas landa den. Stora gäddor är ofta tecken på ett hälsosamt ekosystem och en välbalanserad fiskpopulation. Att se eller fånga en så stor gädda är en fantastisk upplevelse som ger både stolthet och glädje. Det är också en påminnelse om vikten av att bevara våra vattenmiljöer för att säkerställa att sådana mäktiga fiskar fortsätter att trivas.
                  Senast ändrad av niklaus; 2024-08-23, 08:19.

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av lsjonsson, 2022-07-06, 08:58
                  8 svar
                  1 624 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg niklaus
                  av niklaus
                   
                  Arbetar...
                  X