Artikel: Gösfiske - av MastaPike - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Artikel: Gösfiske - av MastaPike

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

instämmer helt klart med Oldfirehand!!
    Keep talking about me, You are just making me famous..
    MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
    www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av SMaster
      Tyckte de var kanon. Men visst var det lite jobbigt när de kom en per dag. Men jag klippte ihop och arkiverade dem.

Vet inte om det var någonting som direkt i dem som revolutionerade mitt fiske, men mitt gösfiske blev bättre efter att jag memorerat all den fakta som du lyckats klämma in dem.

Du får säga till när dina artiklar blir publicerade. Så att vi som inte prenumererar inte missar att köpa dem.
      Hej igen SMaster; Det är historia! Omnämnda artiklar har redan varit publicerade i Fiskejournalen 2004 och 2005. Gäddfiskeartikeln "21 tips som gör dig till en bättre gäddfiskare" fanns med i Fiskejournalen 2004 och "Gösfiske är som att lägga pussel" var tre gösfiskeartiklar, en vårfiske-, en sommmarfiske- och en höst- och vinterfiskeartikel i Fiskejournalen 2005.Redaktörn för Flugfiske i Norden (jag har inte hans namn i minnet) illustrerade alla mina artiklar med otroligt informativa och snygga färgteckningar. Du kan nog fråga redaktör Martin Falklind, Fiskejournalen om han kan ordna med de fyra tidningarna åt dig.
      Go for the Big Ones!
      Old Firehand

Kommentera

Där ser man vad man missar när man inte prenumererar på alla tidningarna. Får göra som du säger och maila fiskejournalen och se om det går att få tag på dem.

Kommentera

Oj OJ OJ !!!
          Otroligt !
          Ruskigt bra artikel !!!
          Keep up the good work .
          Ser fram emot fler bra artiklar !!!
          En riktig karl kan stå ut med att de luktar lite fisk

Kommentera

Det var intressant läsning, tackar för den.

Kommentera

...jag är mycket imponerad, en suverän artikel med genvägar till det mesta. Du är duktig att skriva, det är en gåva. Well done... Glömde att bilderna var mycket bra även de.
              Senast ändrad av Jan O; 2006-09-29, 19:05.
              "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
              "Keep it simple"

//Jan O
              www.fisheco.se
              www.brofiske.net
              www.magazinefisheco.se

Kommentera

Underbart informativ artikel!
                Får det till att du trollar med 3 paravaner på vardera sida av båten tobbe!? Vad fiskar du betena på för djup då och vad har du för linlängder på respektive paravan? Jag blev lite konfunderad nämligen då jag såg att paravanen längst ut också fiskar längst bak - passerar den de andra paravanerna ändå vid drillning av fisk?

Kommentera

Välskrivet och mycket informativt. Intressant tips med "båtpimplingen". Dock så menar jag att en mer långsam jiggteknik där man sakta drar jiggen längs botten ofta kan generera hugg, liksom att mer aktiv, snabbare jiggning kan vara modellen...
                  Hälleflundrafiskare

Kommentera

Mycket bra skriven artikel

Tack för en fantastiskt bra skriven artikel. Det märks att du är en kompetent gösfiskare och har förmågan att skriva. Sen att några här på forumet letar efter fel och hittar ett eller två syftningsfel säger ju mer om dom än om dig och din vederhäftiga artikel.

Kommentera

Precis vad jag sökte!

Härom dagen kom min särbo med en ny bok om Gösfiske. Hon hade lånat den på biblioteket och tänkte att den skulle vara intressant för mig. Men jag har ju läst den här suveränt utmärkta artikeln ...
                      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lsjonsson, 2022-07-06, 08:58
                      8 svar
                      1 643 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg niklaus
                      av niklaus

Arbetar...
                      X