Artikel: 1,5 år med bassboat - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Artikel: 1,5 år med bassboat

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av leg_lock Visa inlägg
    Bass boat is da shit!!!!!!
    Håller med !
    Din gamla ärrade krigare till Bass Boat har skänkt oss många trevliga stunder !
    Grymt kul att kunna vara 4 pers som spinnfiskar samtidigt obehindrat!
    Gillas skarpt !

mvh/ HenkeW

Kommentera

Jag hade gärna haft en bassboat, tycker de verkar klockrena. En bekant har en Z9 och mäktigare fiskebåt har jag då aldrig skådat. Men för en vanlig svensson är det väldigt svårt att motivera priset. Ska bli spännande framöver och se hur begagnatmarknaden artar sig.

Fram tills dess fortsätter jag åka med min 90-tals styrpulpet och matar spargrisen.

Kommentera

Jag blir tvungen att lägga mig i här... Många jämför en sprillans ny bass boat för runt 300 kkr med en begagnad plast eller plåtbåt. Det tycker jag är helt skevt! Tex köpte jag min gamla slitna Ranger på blocket för ett antal är sedan och jag betalade inte mer än 60 kkr inklusive ekolod, elmotor, trailer och en 9,9 hk kicker. Och mer fiske per krona än så är det jävligt svårt att få! (I alla fall när det gäller spinnfiske).

När det gäller sjövärdighet så kan jag säga att jag har överlevt transporter utomskärs med 2 meters dyningar utan problem. Henke kan intyga för han har varit med och det finns på film. Visst kommer det in vatten men båten har dubbla länspumpar och inte går det i 50 knop. Men fram kommer man...

//Ville

Kommentera

Jag blir tvungen att lägga mig i här... Många jämför en sprillans ny bass boat för runt 300 kkr med en begagnad plast eller plåtbåt. Det tycker jag är helt skevt! Tex köpte jag min gamla slitna Ranger på blocket för ett antal är sedan och jag betalade inte mer än 60 kkr inklusive ekolod, elmotor, trailer och en 9,9 hk kicker. Och mer fiske per krona än så är det jävligt svårt att få! (I alla fall när det gäller spinnfiske).

När det gäller sjövärdighet så kan jag säga att jag har överlevt transporter utomskärs med 2 meters dyningar utan problem. Henke kan intyga för han har varit med och det finns på film. Visst kommer det in vatten men båten har dubbla länspumpar och inte går det i 50 knop. Men fram kommer man...

//Ville
          Hej! Jag förstår precis vad du menar, men jag håller inte med om att det är svårt att få mer fiske per krona. En beg plastbåt från 80 talet med en bättre beg liten motor för 5 000 - 10 000 kr, där har du en båt som ger mycket fiske per krona oavsett fiskesätt. Lägg till minimala servicekostnader, minimala försäkringskostnader, minimala driftkostnader och obefintlig värdeminskning. Men det är som team colibri påpekar helt olika båtar.

Jag håller med Tobias om att man inte skall avfärda båttypen med falska föreställningar och jag ser din poäng med att man kan köpa en beg bassbåt till samma pris som en beg Buster.

Kommentera

//Ville

Inte behöver man lägga 60k för att få mycket fiske per krona... Men vi har väl olika sätt att se på saker, du skriver "gammal sliten..." och "betalade inte mer än 60k". För mig är 60 000 en ganska saftig summa pengar för en gammal sliten hobbypryl.

Själv har jag en gammal Ryds 430gt, bred och skapligt flatbottnad så den är stabil trots att man är 2-3 pers som står och dänger gummi. På aktern sitter en gammal 30hk 2t. Båt, ekolod/plotter och 80-trailer kostade mig strax över 30. Helt ok FPK.

Kommentera

Vi får plats 4-6 pers på min. = samma fpk

//Ville

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av lsjonsson, 2022-07-06, 08:58
              8 svar
              1 643 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg niklaus
              av niklaus

Arbetar...
              X