Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bombarda-fiske efter Havsöring (skriven av Silverbågen)
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av KN Visa inläggTack! Mycket välskriven artikel som jag väntat på. Vet inte om jag gillar allt trixande men det får bli ett försök nästa kallperiod.
/S
Kommentera
-
Tack för en mycket välskriven text om bombarda fiske. Ska lägga det på minnet och ta med det nästa gång jag handlar fiskegrejer. Visst är det en charm i att kasta 1000gånger innan man får napp, men man måste ju spara på axlarna lite ibland också...
ha de bra...Robban Karlsson
Fiskelycka
Kommentera
-
Bra skrivet! Prylbög som jag är sket jag i min befintliga utrustning och skaffade mig en bombardaanpassad sådan Hade en sväng av bombardafeber för kanske tio år sedan. Men kombinationen av "flugarmbåge" och det faktum att jag inte lyckas fånga skit på fluga gör att jag nu kommer ta upp det ordentligt igen Omväxling förnöjjer.
Kommentera
-
https://shop.el-ge.se/pro-jectile-p-8673-c-1004.aspx
https://www.youtube.com/watch?v=qPFECNysxbE
Ser intressant ut tycker jag. Någon som provat dessa?Senast ändrad av harlequine; 2015-01-13, 19:54.
Kommentera
-
Den lär vara relativt trasselfri, men ingen långkastare..
Senast ändrad av stefan1; 2015-01-13, 20:14.
Kommentera
-
De har jag kört med ett bra tag. De flyger inte riktigt lika långt men jag tycker att det mer än väl kompenseras av att trassel nästintill uteblir. De flesta som kört ett tag med bombarda sätter ett rör innan på liknande sätt när de tröttnat på att tacklet trasslar in sig.Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Geronimo Visa inläggDe har jag kört med ett bra tag. De flyger inte riktigt lika långt men jag tycker att det mer än väl kompenseras av att trassel nästintill uteblir. De flesta som kört ett tag med bombarda sätter ett rör innan på liknande sätt när de tröttnat på att tacklet trasslar in sig.Senast ändrad av harlequine; 2015-01-13, 22:44.
Kommentera
-
Det blir helt klart kortare men med rätt spö så går de fortfarande långt, även om en bombarda som sagt skulle gått ännu längre. En vanlig bombardanål har du ingen nytta av eftersom den är för kort. Man får själv rigga en bit ståltråd och ha med sig.Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!
Kommentera
Kommentera