Sutarmete av Niklas "Niklar" Örtengren - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sutarmete av Niklas "Niklar" Örtengren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Tack för svar niklar

    Ursprungligen postat av RK99 Visa inlägg
    Jag tror du har fel enl min erfarenhet går sutaren sällan så djupt , jag tror du ser naturliga gas bubblor eller möjligen bubblor från braxen .
    Ofta så går bubblorna i ett streck så gas bubblor tror jag inte att det är. Möjligen brax som du säger, men har sett bubblor som beter sig på samma sätt i en annan sjö där jag är säker på att det är sutare, även där är det ganska djupt.

    Någon som har erfarenhet av sutarfiske på djupt vatten, 4m+ ?

    Kommentera


    • #12
      Min första tanke var också brax men har fått flera sutare djupt under en karpfiskeresa till frankrike, Kommer inte ihåg djupet men har för mig att det var runt 5 meter. Så helt säker kan man inte vara. Det vanliga är dock att fisket sker grundare. Om detta beror på att sutarna i vanliga fall undviker större djup eller att vi undviker fiska på dessa platser av gamal vana låter jag vara osagt.

      Kommentera


      • #13
        Vad sugen man blev på att meta sutare nu då!

        Kommentera


        • #14
          Fy fan vilken bra artikel! Hur har jag inte sett den? Bravo! Mycket visste jag redan sen tidigare men jag imponerad av hur bra har du samlat ihop allt.
          Tight lines!
          CDan

          Proffs på att lära masken att simma.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av lsjonsson, 2022-07-06, 08:58
          8 svar
          1 633 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg niklaus
          av niklaus
           
          Arbetar...
          X