Artikel: Att bygga om en Linder 400 Sportsman - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Artikel: Att bygga om en Linder 400 Sportsman

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag hoppas det löser sig med ankaret. Själv har jag sällan ankare med i båten. Tar bara med det när jag ska dropshota egentligen, men när det väl är med så är det i vägen. Och förutom en lucka i fronten på lindern så finns det ingenstans att ha ankaret. Det enda jag kan tänka mig som en alternativ lösning, vilket jag sett på andra båtar, är att utöka plattformen bakåt en bit ut från främre toften. Där kan du enkelt göra ett ramverk. Problemet är ju att det blir mindre plats mellan mittoft och fronttoft. Men ja.. om man ändå ska ha med ankaret så kommer det bli mindre plats där i vilket fall som helst

Jaså, dåligt fiske för dig också. Ja det har varit skit här i några veckor faktiskt. Jag hade ett bompass på hela året innan semestern slutade, sen dess har jag dragit tre bompass på raken. 14 timmars fiske med ett hugg där fiske inte krokades, det är riktigt riktigt dåligt. Varför vet jag inte.. men vädret har varit väldigt ostabilt och vattennivån är rekordlåg. Det kanske har med saken att göra.

Minns inte längden på grappräckena. De främre är lite kortare eftersom relingen svänger - det går inte att ha hur långt grabbräcke som helst. Det bakre räcket hade jag nu i efterhand velat förlänga ända vägen till akterspegeln för att få mer plats för spöhållare. I övrigt så behöver du bara tänka på att ha tillräckligt med mellanrum vid årtullarna.

Angående hajfena så är det något jag vill sätta på min linder. Farsan åker ofta med ut och han börjar komma upp i åren, och då skulle jag vilja ha något att stödja sig på när man går ur och i. Enda problemet är att de hajfenor i rostfritt som jag tittat på inte passar i fästningen på Linderns reling, och Linders egna hajfena i aluminium är snordyr.
    Senast ändrad av Numse; 2013-08-20, 14:27.
    Bloggen | Portfolio

Kommentera

Hej!
      Kan tänka mig att jag är i farsans ålder - minst - så en hajfena får väl bli ett första tillval...
      Tack för dina tips! Ser fram emot att få sätta tänderna i den nya båten.

Kommentera

Fan nu måste jag bygga om min i vinter tack så mycket!
        Blev ju helt kanon

Kommentera

Bra skrivet, bra bilder helt sjukt inspirerande! önskar att jag själv va lika händig som du verkar vara
          Var hittade du skjutfästet till akterstolen? skulle mer än gärna vilja ha ett sådant)
          Återigen! mkt bra jobbat

Kommentera

Tack skjutfästet köpte jag på Seasea.se
            Bloggen | Portfolio

Kommentera

ok! tack tack

Kommentera

Må vara en nojig jäkel men med den båten och det fina arbetet nedlagt så skulle jag nog investera i GPS sändare för båt och motor, även om de nu kanske transporteras till hemmet mellan varje pass.
                Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Kanon snyggt de blev
                  -Marcus Hansson

Abborre 2023: 47cm 1520gram

Dogger.se Borrebutiken.se

Kommentera

Ursprungligen postat av kenta_85 Visa inlägg
                    Må vara en nojig jäkel men med den båten och det fina arbetet nedlagt så skulle jag nog investera i GPS sändare för båt och motor, även om de nu kanske transporteras till hemmet mellan varje pass.
                    Vart kan man få tag på en sån? Låter ju högst intressant

Ursprungligen postat av MasterDevil Visa inlägg
                    Kanon snyggt de blev
                    Tack!
                    Bloggen | Portfolio

Kommentera

Ursprungligen postat av Numse Visa inlägg
                      Vart kan man få tag på en sån? Låter ju högst intressant

här är väl ett ställe men finns nog mängder med olika företag som erbjuder spårsändare, frågan är bara hur och vart man skall gömma den.
                      Inte helt gratis sen heller men kan nog vara skönt att kunna ha koll på sin dyrgrip.
                      Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lsjonsson, 2022-07-06, 08:58
                      8 svar
                      1 658 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg niklaus
                      av niklaus

Arbetar...
                      X