Artikel: Att bygga om en Linder 400 Sportsman - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Artikel: Att bygga om en Linder 400 Sportsman

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Riktigt trevlig läsning!!
    Hellre en dag med riktigt skitfiske än en bra dag på jobbet!

Kommentera

Ursprungligen postat av Samos Visa inlägg
      Snygg båtjävel! Går själv i tankarna om att skaffa en mindre Linder. Men 85 000:-? Får man inte en linder catch för det priset? Kanske utan motor iofs. Men grymt projekt!
      Jag vet inte exakt vad en catch ligger på i pris, men tänk på allt som ingår i 85000kr. Trailer, Bensinare, dunk, elmotor, två ekolod, givarswitch, fästen, spöhållare, draghållare, markörer, två batterier, batteriladdare, fyra normark deluxe, stolar, stolstativ, durk, durkplåt, toftförstärkning, grabbräcken, lanternor, kablar, säkringar, skruvar, muttrar, brickor, sikaflex m.m.

*edit
      En catch kostar 78700kr ny, bara båten. Riktigt fin båt är det. Arkipen också. Åkte med en i skärgården i somras.

En Tracker är ju annars snäppet billigare och ligger på runt 58000kr. Verkar ju vara en kanonbåt det också.
      Senast ändrad av Numse; 2013-08-16, 13:21.
      Bloggen | Portfolio

Kommentera

Click image for larger version

Name:	DSC_0331_mellan.jpg
Views:	1
Size:	553,7 KB
ID:	1769566

Vassego
        C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
        Svar på vanliga frågor hittar ni Här
        Fiskesnacks regler hittar ni Här
        Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Schysst, tack! Antens gäddor får passa sig i höst
          Bloggen | Portfolio

Kommentera

Snyggt jobb.....sparar mycket pengar att göra jobbet själv för att få det som man vill ha det....

Kommentera

Wow. En toppenbra redovisning.

Kommentera

trevlig artikel och kul läsning!

Dock tycker jag det låter mycket dyrt, mycket jobb framförallt! samt mycket jobb istället för fisketid. Känns som om det borde finnas färdiga båtar att köpa för samma peng....

Artikeln visar på vad som linder borde införa direkt tycker jag..

typ dessa som är fardiga att fiske med direkt, även sump.. http://www.westgear.se/produkter/alu...iller-11805073
                Senast ändrad av SWE; 2013-08-16, 17:23.
                >> Sportfiskekanalen på Vimeo <<

Kommentera

Mmm + motor

Kommentera

Ursprungligen postat av SWE Visa inlägg
                    trevlig artikel och kul läsning!

Dock tycker jag det låter mycket dyrt, mycket jobb framförallt! samt mycket jobb istället för fisketid. Känns som om det borde finnas färdiga båtar att köpa för samma peng....

Artikeln visar på vad som linder borde införa direkt tycker jag..

typ dessa som är fardiga att fiske med direkt, även sump.. http://www.westgear.se/produkter/alu...iller-11805073
                    Klart att linder har en del att göra, men jag är fortfarande imponerad av Numses arbetsinsats och hans väl genomförda modifiering. Båten du länkar till saknar bensinmotor... elmotor....batterier..ekolod..trailer...och en del annat som ingår i Numses budget...så de 76.900 är ju inte jämförbara, torde va uppe i en bra bit över 100 papp innan den håller samma utrustningsnivå som den modifierade lindern.....

edit: har själv svårt att hitta någon standardbåt som fyller de funktioner jag eftersöker, men alldeles för lat för att lägga ner det jobbet som redovisar här!
                    De amerikanske jollarna är inget för mig, jag vill ha en båt som funkar i öppet hav...kanske kommer det att bli en beställning hos Herman så småningom....
                    Senast ändrad av sparetime; 2013-08-16, 18:14.

Kommentera

Men vars har du årorna? :p

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lsjonsson, 2022-07-06, 08:58
                      8 svar
                      1 659 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg niklaus
                      av niklaus

Arbetar...
                      X