Har inte hört så mycket om hanns knivar och inte heller vart sugen på att köpa en. Fattar inte att alla jävlar ska envisas med att ha tandat blad nu för tiden. Helt onödig funktion enligt mig, värdelöst när man ska tälja och riktigt jävligt om man ska försöka slipa tänderna. I mitt användande av kniv har jag bara märkt negativa sidor med det.(läs alla som många) Vad tycker ni andra om dom där jävla tänderna?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Extrem överlevnad med Bear Grylls, vilket jävla skämt!
Collapse
X
-
Håller med dig en kniv ska va i lagom storlek för sitt jobb, bättre att köra med 2 en att stå och jobba med en som inte funkar 100%,
lättslipad och lätt att hålla vass är också 2 egenskaper jag värdesätter
Finns 2 typer av stål, vissa föredrar hårdare styvare klingor medan jag själv helst vill ha ett mjukare stål tycker det blir lättare att hålla skärpan på dom..
Kan inte se någon anledning att ha tandade klingor det är rent skräp...
Kan väl tillägga att jag nog lider av en yrkesskada när det gäller knivar, jobbade tidigare som styckare i många år, kan jag inte raka mig med en kniv duger inte skärpan till något annat heller förutom som smörkniv
Kommentera
-
SimpZeN
Tycker att programet är bra faktiskt, det somn tilltalar mig är väl inte direkt realismen utan alla sjuka ideér han kommer på. typ sover i ett dött djur, dricker sitt piss, klättrar upp för en järnvägs bro fast det finns en väg upp.
Håller dock med att ur en synvinkel där man vill lära sig nyttiga grejer så är väl inte programmet det bästa, men ibland så är det roligt att se på:P
Kommentera
-
Inte Bear Grylls i alla fall eftersom att han gav upp under inspelningen i exakt sådana här förhållanden. Tror inte någon här heller skulle klara det, så inget skit till honom för det. Det är inte lätt när det blåser storm och allt trä, mm är genomblött så att man inte ens kan få igång eld.
Tror du att du skulle klara det utan mamma och mysbyxor i ösregn, 0 gradigt och storm?
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
252 svar
81 895 visningar
0 gillar
|