Det är alltid lika kul när pojken kommer och frågar : pappa när kan vi åka och fiska ? han är 8år och tycker om att fiska nästan lika mycket som sin fiske tokiga far.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Småbarnsfarsa
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Småbarnsfarsa Visa inläggTvå tvillingar på 15 månader, det måste vara full fart hemma hos er? Hade en 7 månader jänta som hasade runt här i tre dagar. Räckte med att man vände sig om så hade hon klämt fingrarna i en byrålåda. Måste barnsäkra...Team Gorilla.
"No Monkey Business"
--Mer fiske, mindre fruntimmer--
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Småbarnsfarsa Visa inläggMen 1,5 år hur funkar det? Jag har en Silver Shark och där lär pojken knappast trilla över, men man skulle vilja att dom kunde sitta stabilt i fall det går lite vågor. Men det är klart din HT är överbyggd där framme?
Grabben var med i min Vator 15r men han satt mest bredvid mig eller på golvet å det va inga problem men visst blåste det inte så mycket.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Småbarnsfarsa Visa inläggMen 1,5 år hur funkar det? Jag har en Silver Shark och där lär pojken knappast trilla över, men man skulle vilja att dom kunde sitta stabilt i fall det går lite vågor. Men det är klart din HT är överbyggd där framme?
Jag monterade det fästet i båten, gick alldeles utmärkt.
När dom blir större kan det bli problem att stänga bältet över flytvästen,
men vid det laget kan man ha barnet i knät vid körning och sedan får han/hon strutta runt i båten medan man fiskar.
Min dotter älskade att välja nästa färg åt mig (blev byte efter varje kast om det inte nappade).
Bärbar DVD var också en höjdare om det inte var solsken, annars målarbok el. dyl.
Fika, fika och åter fika, så kunde man få sig några timmar på sjön
När hon var 4år började jag med att kasta ut en svävande buster så långt jag kunde,
sedan satte jag spöt i en fast spöhållare och hon kunde veva in i valfritt tempo utan risk för bottennapp.
Gav henne faktiskt ett antal gäddor trots att mothuggen uteblev
(Här ser du vad jag menar med "fast" spöhållare: http://www.fiskesnack.com/fotoalbum/...id=0&sort=date )
Kommentera
-
Bilbälte i båt. Tanken är säkert bra men hur fort kan du öppna bältet vid en olycka?
Di får ursäkta mig men jag får nästan kalla kårar när jag hör om det. Hoppas du har en bra lösning på det.A bad days fishing is better than a good day at work.
http://tenkarasverige.blogspot.com/
http://www.salmosalarfishing.se
Kommentera
-
Jag har en grabb på 2år som fått vara med och fiskat ett par gånger i somras och höstas. Då fiskade jag från land och sambon var med och massa fika.
Åt pojken riggade jag ett metspö med sjunkande fluga för att vi skulle fånga lite mört eller småabborre från bryggorna där vi fiskade.
Tyvärr fick vi inget men jag tror han är en blivade jerkfiskare för han vevade runt med spöt och dundrade det i vattnet som en bärsärk. Väldigt roligt var det iallafall och nu längtar jag till nästa sommar, då ska vi ut på fler äventyr och förhoppningsvis får han sin första fisk. Då blir det att vara lite seriösare och satsa på lite småfisksmete. Kanske kan jag få med han och sambon i båten ett par gånger för lite gäddbondtrolling.
När kan man utrusta ett barn med kastspö och har någon tips på en BRA inkapslad rulle som man kan skaffa till pojken?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av robertn Visa inläggJag har en grabb på 2år som fått vara med och fiskat ett par gånger i somras och höstas. Då fiskade jag från land och sambon var med och massa fika.
Åt pojken riggade jag ett metspö med sjunkande fluga för att vi skulle fånga lite mört eller småabborre från bryggorna där vi fiskade.
Tyvärr fick vi inget men jag tror han är en blivade jerkfiskare för han vevade runt med spöt och dundrade det i vattnet som en bärsärk. Väldigt roligt var det iallafall och nu längtar jag till nästa sommar, då ska vi ut på fler äventyr och förhoppningsvis får han sin första fisk. Då blir det att vara lite seriösare och satsa på lite småfisksmete. Kanske kan jag få med han och sambon i båten ett par gånger för lite gäddbondtrolling.
När kan man utrusta ett barn med kastspö och har någon tips på en BRA inkapslad rulle som man kan skaffa till pojken?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Classe71 Visa inläggMina ungar börja med mete och pimpel 2-3årsåldern, sen blev det öppen haspel när dom var5-6 år. De lärde sig väldigt fort, tror det är bättre de får börja med bra grejer från början det finns hyffsade set för under tusenlappen som är bra, tänk på att spöt inte får va för långt och tungt, 7 fot funkar ju till det mesta och sen får dom träna på öppna platser för det är lite si och så med prcisionen i början.. Inkapslade rullar tycker jag personligen inte om och skulle aldrig köpa nån till ungarna. Jag vill ge dom lika bra grejer som jag själv har anars lånar dom mina så får jag stå där med skiten.
Annars är det väl som du säger haspel som gäller.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Guideline Visa inläggBilbälte i båt. Tanken är säkert bra men hur fort kan du öppna bältet vid en olycka?
Di får ursäkta mig men jag får nästan kalla kårar när jag hör om det. Hoppas du har en bra lösning på det.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
252 svar
81 002 visningar
0 gillar
|