Musiksmaker? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Musiksmaker?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Då jag är en sådan där passerad gammal föredetting, så har jag inte någon talan egentligen, hehe..
    Men..varför lyssnar unga idag på samma saker som sina föräldrar, på något sätt.

När jag växte upp på 60-talet, var man liksom rebell och att lyssna på det föräldrarna lyssnade på var otänkbart, liksom..
    På 70-talet kom punken och även detta var ju anti de vuxna och etablissemanget.

Iron Maiden och andra "mopperockare" är ju äldre än jag numera nästan. Inte ska välan ni unga då...Näe...Blir ju fel ju... ;o)

Kommentera

His Infernal Majesty, Camp Kill Yourself, Turbonegro, Bad Religion, Randy, Millencolin, Daniel Lioneye, Peepshows, Transplants, Rancid m.m. m.m...

Kommentera

har varit uppe ett par ggr innan.. fiskesnacks längta tråd kan jag tänka mig att en av dom blivit

Winnerbäck, Nikola Sarcevic, Randy, Frans Ferdinand, Rancid, Guns n´Roses, Niirvana, Bob Dylan, bla bla bla blandat... :
        Senast ändrad av El Crapone; 2004-07-29, 19:47.

><(((*>

Kommentera

ursäktar om tråden varit uppe tidigare. Är ingen gammal räv på detta forum, men uppenbarligen är tråden mål för diskussion
          Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...

Kommentera

Får välan lägga upp en bild på en av mina olika yxor då..Som gammal "räv" så måste man ju ställa skåpet rätt, liksom..

:o)
            Bifogade filer

Kommentera

Schysst telecaster Vad lirar du får musik?
              Mvh

Kommentera

Originally posted by gretko
                Schysst telecaster Vad lirar du får musik?
                På platta blir det rätt blandat vilket en del har svårt för. Går från power pop till rak r&b (Rhytm and blues för de obildade)
                Live blir det oftast 180 blås på volym 11 av 10 hela vägen..Typ 12 låtar på 35-40 minuter..
                Musikrötterna finns i Londons 70-80-tals pub o club-scen med inblandning av 60-tals-stök och punk..
                Polarbanden där borta (Vi gjorde 4 turnéer däröver på 80-talet) är Inmates o Pirates m.fl..Så när man är där numera blir det mycket pilsner o gamla minnen med gubbsen..Tyvärr hörde jag senast att Mick Green fick en hjärtattack i våras o höll på stryka med..Verkar dock ha återhämtat sig i alla fall..Han var inhyrd av Bryan Ferry o ramlade ihop på scen i Nya Zeeland..

Kommentera

Originally posted by natito
                  fjortismusik
                  nä det är det då inte tung gong är vad det är utan dom och annan skön hådrock skele livet vara en småla trist ska det vara så ska de vara med lite och ska jag bestäma så blir det hälst
                  AC DC men det går aldeles utmärkt med meden och jag är 37 år ock kommer nog sitta på hemmet och rocka fett när jag blir
                  80 - 90 år
                  Senast ändrad av Joker; 2004-07-29, 21:14.
                  Bra att veta om mig är att jag är dyslektiker !

Kommentera

The Wallflowers, Beatles, Stevie Ray Vaughan, Hendrix mm.

Snygg Tele, E det en Fender eller kopia?
                    Jaha! då nappar det igen.

Kommentera

Originally posted by FredrikB
                      The Wallflowers, Beatles, Stevie Ray Vaughan, Hendrix mm.

Snygg Tele, E det en Fender eller kopia?
                      Original amerikansk Fender. Har ett par stycken. och endast jänkare.
                      Japsarna är bra och välbyggda men behöver nya mickar för att lyfta.

Denna är en American Standard med Fender Custom Shop texas Special mickar. Mycket output och skitigt med rent ljud. Eller som man uttryckte det på Estrad musik.."Den låter som en riktig jävla slyna"..hehe.
                      Tung ask-kropp och plektrumskydd i kromad mässing ger hård ringande klang olik mina andra med lättare ask-kroppar och plektrumskydd i plast.

Viktigt med telar dock, är att man kör via kompressor och där duger endast MXR. Enda kompressorn som verkligen lyfter en Tele..

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                      12 svar
                      1 435 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mathias 70  
                      Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                      259 svar
                      87 451 visningar
                      0 gillar