Grabbar, har ni aldrig hört att en skönhet klär i allt?...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fula kläder och fult hår
Collapse
X
-
hehe kolla in www.itab.se där hittar du bra fiskekläder till rätt pris. Har 2par byxor därifrån riktigt goa. och relativt snygga.... ;PDeluxe lures thats my work.
Kommentera
-
Jag har mina fiskekläder och dom är ett måste...
Ett par gröna lofoten byxor (vattentäta som andas) (går att ta bort så det blir kortbyxor också)
en blå cat långarmad tröja med brännhål från svets och slip...
skor använder jag ett par DC-shoe...
en blå regnjacka när det behövs... och gummistövlar när det behövs...
sen har man ju självklart vadarmunderingen med vadare, väst och långkallingar... detta kompletteras sedan med tröjan och eventuellt regnjackan...
självklart har man även ett par väldigt ljusa solglasögon att skydda ögonen med när man flugfiskar!
Till vinterfisket har jag en fodrad overall från blåkläder av nån konstig modell, samma tyg och foder som blåkläders arbetsjackor för vinterbruk... Yllevantar med övervikning till tumvante eller vad man ska säga... världens fulaste mössa, och skor som är gummisko längst ner och sen vanlig känga högre upp och väldigt välfodrad! försvarets långkalsonger behöver jag väl inte ens nämna?
oftast fiskar jag långt ifrån annat folk, aningen ute i en båt eller så sitter jag och pimplar mitt ute på nån sjö...
vissa som fiskar lägger ner en förmögenhet bara på kläder, pengar som iaf för mej kan stoppas i mycket viktigare hål!
Det jag har lagt mest pengar på var mina byxor, dom köpte jag till 75% rabatt för att underdelen inte har riktigt samma färg som överdelen, visst det syns lite, men det är inte hela världen... just det, byxorna kostade 500:-
Overallen fick jag för mååånga är sen av en av pappas kompisar som hade växt ur den på bredden
Min cat tröja kan ha kostat en del, men den användes först som vanlig tröja, blev för sliten för det, övergick till arbetströja fick massa brännhål och missfärgningar av svetsloppor och sånt och då överfick den sedermera till fisketröja...(träffar loppor ett gammalt hål bränner det massa... för då är det bara en liten t-shirt mellan mej och värmen) så den har mjölkats på pengar...
skorna är för övrigt samma som jag använder annars också...
vadarbyxorna fick jag av en annan kompis till pappa som även han börjat växa på bredden (han kunde bara använda dom en säsong)Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.
Kommentera
-
Originally posted by truttakungen
Har kommit så långt att när jag har "Vanliga" kläder på mig reagerar folk....Har Iofs dragit ner på puben iförd vadare med tillbehör så det kanske inte är så konstigt...Var e grynnan nu igen.....((Bonk))...där va den ja........
Kommentera
-
Vill man nu visa upp sig är väl endast ett par Salmingfillingar idealet. Jag kan iofs tänka mig att komplettera dem med en väl använd handduk att torka av braxenslemmet på. Handduken bör vara i skick med dig själv, alltså kunna stå styv och rak på egen hand. Den förföriskt sinnliga doften blir ju med tiden också likartad.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
252 svar
81 662 visningar
0 gillar
|