Någon som har denna rullen?Isåfall skriva gärna om ni är nöjda med den!Inskaffade nämligen en Shimano 2500GX eller något liknande en aero gt typ, för ca 7månader kostade då 1499kr!Och till min stora besvikelse var det fel på den redan från början, skickade den på reparation redan efter en vecka!Och den blev inte det minsta bättre, tror att dom bara oljade och smörjde rullen faktiskt, så den lämnades in nu ganska nyligen igen för andra gången!Den är bara andvänd ca 5ggr!Och denna gången märkte dom antingen felet eller så orkade dom inte serva den igen!Och till min stora förvåning och nu i efter hand besvikelse visade det sig att dom skickat tillbaks en helt ny istället, vilket säkert är jätte bra men det va inte ens samma modell!??Och när jag sen kollade runt i butiken såg jag att den nya rullen jag fick på garantin va 500kr billigare!Kan man verkligen göra så?Visst en helt ny rulle är ju inte fel, men den andre va ju knappt andvänd och det va ju faktiskt just den rullen jag ville ha från början!!??Butiken skulle kolla upp med shimano och man kan ju bara hoppas att man får mellan skillnaden tilkbaka men jag tvivlar faktiskt på det....Men ska jag kanske vara nöjd trots allt?Mvh Daniel
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Någon som har en Shimano Super 2500GT-RA?Behöver tips om den är bra!??
Collapse
X
-
Låter ju skumt. Har inte den modellen men väl en del andra shimano och de har funkat felfritt... men det är väl olika antar jag.
Hade en gång en heltrasig aburulle som jag skickade in för lagning och fick en helt ny tillbaka, samma modell dock.
Kntrollera med KonsumentOmbudsmannen på din ort hur det ska / kan funka och vilka dina rättigheter är.
-
Vad var det för fabrikat på rullen du köpte? Vad var det för fabrikat på rullen som du fick tillbaka?
Var det kanske en Super X GT (1295:-)? Eller en Super Aero F (895:-)???
Får man fråga vilken butik du köpte din rulle???
En Shimano Super 2500GT-RA borde vara en bra rulle?! Har inte testat den ännu! Men denhar väl fått rätt bra kritik lite här och var!
Kommentera
-
Det va en Super X GT så hette den : ) Fast vid tillfället då jag köpte den kostade den 1499kr i butiken, fast sen fick man 10% rabbat från butiken!Båda rullarna är från shimano!Om det va så du menade med frågan : ) Butiken känns onödig att säga så här, tycker dom har varit hjälpsamma, och dom lovade även att kontakta shimano, men dom är köpta i gbg : )
Kommentera
-
Jag har själv en Super X GT 3000! Jag är hur nöjd som hellst. Helt klart en favorit rulle.
Jag skulle aldrig gå med på att få någon annan rulle istället för den!
Kommer du ihåg vad det var för rulle du fick istället för Super X?
Hängde inte riktigt med på det du skrev i första inlägget? Var det den nya Super GT-RA (998:-) som du fick tillbaka på Garantin?
Kommentera
-
Ja jag köpte ju 2500 modellen först!Och jag vet att det är en kanon rulle för övrigt!Felet jag gjorde va la kanske att gå med på att köpa "prov rullen" Som hängde vid test grejerna, efter som dom inte hade några fler på lagret!
Den rullen jag fick hem nu istället heter Shimano Super 2500GT-RA , Den känns i princip som samma rulle, förutom pris skillnaden då dom säljer denna för 999kr i butiken, och att det är metall spole "hatar" hehe
Kommentera
-
Originally posted by Lundh82
Ja jag köpte ju 2500 modellen först!Och jag vet att det är en kanon rulle för övrigt!Felet jag gjorde va la kanske att gå med på att köpa "prov rullen" Som hängde vid test grejerna, efter som dom inte hade några fler på lagret!
Den rullen jag fick hem nu istället heter Shimano Super 2500GT-RA , Den känns i princip som samma rulle, förutom pris skillnaden då dom säljer denna för 999kr i butiken, och att det är metall spole "hatar" hehe
Super GT-RA rullen som du fick på Garantin är "nya" modellen på Super X GT som du först köpte.
Varför dem säljer den för 999;- är pga att dem är en Team Normark Dealer! Annars är rullen betydligt dyrare. Tror att den ligger på 1295:- hos handlare som inte är en Team Normark Dealer. (rätta mig om jag har fel ni som har superkoll)
Den "nyare" rullen tror jag är likvärdig med den gamla Super X gt! Fast jag hade nog själv velat ha den gamla varianten, jag gillar den så pass mycket!
Kommentera
-
Oki då hänger även jag med: ) !Känns som det kanske kvittar då egentligen efter som jag fått en ny rulle, även fast en fungerande Super X GT är en favorit....: ) Bra att denna sida finns! får bättre förklaringar här en i butiken ju *ler* Tack för hjälpen Stizo!! (förövrigt jädrigt bra grej med det nya smörnings hålet i dom nya rullarna)
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
252 svar
81 389 visningar
0 gillar
|