Är fiskesnack ett skitforum? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är fiskesnack ett skitforum?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Är fiskesnack ett skitforum?

Jag har hört några elaka tungor som säger att dom lagt ner fiskesnack pga. att det finns en arrogant och aggresiv hållning,jag håller inte med i alla stycken.

Men vad tycker du?

Arrogant och aggressiv mot personer som brutit mot regler eller hoppat på andra, eller bara allmänt?
    Förstår inte riktigt hur du menar.

Själv tycker jag att detta forumet fungerar ungefär som alla andra forum på webben. Några (väldigt få) rötägg som gör allt i sin makt för att irritera folk, skapa heta diskussioner och gadda ihop sig för att trycka ner någon som de inte tycker om. Men överlag tycker jag att de flesta kan sköta sig som man bör.

Regler finns det och även folk som ser till att man håller sig till reglerna.

Även jag kan tänka för mycket svart & vitt ibland men det gör vi ju alla emellanåt.
    Kan man inte ta lite hetta och inse att man borde tagga ner sig så kan det vara problematiskt.

Sedan kan det nog vara så att många nya medlemmar helt enkelt struntar i att läsa regler, anpassa sig till hur forumet används och ren allmän "netikett"

Kommentera

Det finns alltid folk med stora egon som ska klanka ner på andra, till exempel så tyckte en person att jag inte skulle yttra mig i en tråd om svenska jerkbaits eftersom hans PB var bättre än min.
      Detta efter att jag presenterat fakta som knäckte ett av hans "påstående" i tråden.
      Tycker det säger rätt mycket om den personen.

Sen finns det såna som bajsar ner forumet med skittrådar, givetvis postar dessa personer endast i delen "Ljugarbänken" oavsett vad det handlar om.
      Och om man nämner det till dom så blir dom lätt sura.
      Som f.d admin och mod på flera andra forum så har jag svårt för sånt, men som en erfaren forumstomte så har man lärt sig att folk tycker och tänker olika, är i olika åldrar och har olika nivåer på sina erfarenheter.

Sammanfattningsvis så tycker jag FS är en bra community med en bra mix på folk, men det skulle kunna bli ljusår bättre om det modererades lite tydligare och om folk höll sig till ämnena(*) så det går att hitta info på forumet på bästa sätt utan att behöva bläddra igenom 18st sidor med oväsenliga inlägg.
      (*Se fisketävlings-delen som ibland får en att ta sig för pannan.)
      Senast ändrad av EsoxToni; 2011-01-28, 03:12.

Kommentera

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
        Arrogant och aggressiv mot personer som brutit mot regler eller hoppat på andra, eller bara allmänt?
        Förstår inte riktigt hur du menar.

Själv tycker jag att detta forumet fungerar ungefär som alla andra forum på webben. Några (väldigt få) rötägg som gör allt i sin makt för att irritera folk, skapa heta diskussioner och gadda ihop sig för att trycka ner någon som de inte tycker om. Men överlag tycker jag att de flesta kan sköta sig som man bör.

Regler finns det och även folk som ser till att man håller sig till reglerna.

Även jag kan tänka för mycket svart & vitt ibland men det gör vi ju alla emellanåt.
        Kan man inte ta lite hetta och inse att man borde tagga ner sig så kan det vara problematiskt.

Sedan kan det nog vara så att många nya medlemmar helt enkelt struntar i att läsa regler, anpassa sig till hur forumet används och ren allmän "netikett"
        Nu är det inte jag som menar för jag finns ju här men jag vet att det finns sådana som inte vågar yttra sig pga. att dom tycker dom blir påhoppade helt i onödan och skulle hellre se en "hjälpandehandkänsla" vilket skulle medföra en trygghetsfaktor. Sen finns det då dom som tycker att detta skapar meningslösa "bessewisserfasoner".
        På forumet finns det ju alla sorters "fiskare" både dom som fiskar och dom som fiskar endast efter att få kommentera andras misstag.
        Vi får inte glömma våra unga fiskare som kommer hit och som är förtjänta av ett gott uppförande från vår sida så vi kan vara goda exempel. Snart är det ju deras tur och ta över.

Kommentera

Jag måste säga att jag verkligen gillar FS! Jag har fått enormt mycket hjälp och jag har lärt mig ljusår mer än jag hade gjort om FS inte fanns. Vist är vissa lite väl hårda, men det får man väl frånse ibland. Sen finns det ju vissa trådar som skapar mer debatt än andra (t.ex. vargtråden som fick mig att brusa till lite).

Allmänt så känner jag att jargongen här är grymt mycket mjukare än t.ex. motorforum å dyl.

Vi e ju alla naturälskare, och i naturen är det ju inte så ballt å vara ball =)

Kommentera

Just detta med att kunna ta kritik när man gör något fel är extremt viktigt.
            Hur lär man sig egentligen någonting i livet om man blir skitarg när någon påpekar att man inte borde göra si och så?

Skräptrådar leder till lätt irritation, och släpper man skräptrådar fritt helt utan moderering så fungerar inte ett forum.
            Om någon postar 3 trådar i olika delar av forumet och frågar samma sak i varje tråd och sedan blir sur för att andra påpekar det, då ligger inte felet hos användarna som påpekar felet utan hos trådskaparen.

Som jag sa så är det en bra idé att öppna ögonen och lära sig hur ett forum fungerar och hur man postar trådar och inlägg.

Kan man inte ta det utan börjar idiotförklara dem som vill ha ett väl fungerande forum så borde man kanske fundera på om man ska ha internet över huvudtaget, eller enbart använda sig av google om man vill ta reda på saker.

Kommentera

Tycker personligen att de finns en hel del gnälliga personer här, folk som klagar när personer lägger upp i flera forum och när folk lägger upp visa lite blodigare bilder på fiskar. Förstår inte hur man kan orka klaga på allt sånt, de tar ju mer energi att skriva o klaga än att bara gå vidare till nästa tråd. Men fiskare är kanske ett gnälligt folk!

Kommentera

Tycker som du Pontus87! Fattar inte att folk orkar gnälla.
                Ibland vågar man ju inte skriva tex en fråga om man är osäker på viket forum den ska ligga i.
                Det kommer ofta spydiga kommentarer om vart frågan ska ligga.
                Folk relaterar ju olika fiskemetoder med andra metoder på helt olika sett.

Kommentera

håller med föregående talare.
                  själ är jag inte helt 100% på denna sidan, finns mkt jag inte fatar om hur man gör de ena och andra. störe del av folket här på FS verkar vara MKT bra och vänliga. men HERRE GUD om man råka skriva fel fråga i fel forum. eller om man inte hittar bland alla trådar och råkar ta upp något som någon annan redan frågat. lite hårt klimat tycker jag.

Kommentera

Samtidigt så är forumet uppdelat i så många delar att det inte borde vara så svårt att lägga tråden rätt och personligen tycker jag sökmotorn funkar helt ok jämfört med andra forum.
                    Det kanske är för uppdelat (?) så folk inte orkar scrolla ner innan dom postar.
                    Typ varför läsa B,C,D,E när man kan göra allt i A...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                    12 svar
                    1 411 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mathias 70  
                    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                    259 svar
                    86 426 visningar
                    0 gillar